Τετάρτη 28 Μαΐου 2008

«Χωρίς ψεγάδι» το εξεταστικό δοκίμιο των Νέων Ελληνικών!!!

Η Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Κυπρίων Φιλολόγων βγήκε στις τηλεοράσεις στις 26/5/2008 και μας διαβεβαίωσε ότι «στο εξεταστικό δοκίμιο των Νέων Ελληνικών δεν υπήρχε ούτε ένα ψεγάδι». Τα ΜΜΕ μετά την κατηγορηματική δήλωση της ειδικού σιώπησαν !!! Ούτε μια εφημερίδα δεν έχει ένα συνεργάτη για αξιολόγηση ενός δοκιμίου!!! Και φυσικά ο κόσμος κοιμάται ήσυχος.

Το αψεγάδιαστο εξεταστικό δοκίμιο είχε την ακόλουθη έκθεση: «Σε άρθρο σου που θα δημοσιευτεί σε τοπική εφημερίδα, να παρουσιάσεις τους κινδύνους που εγκυμονεί για την ελευθερία του σύγχρονου ανθρώπου η διαφήμιση αλλά και να διερευνήσεις τη δυνατότητα συμβολής της στην αντιμετώπιση συγκεκριμένων κοινωνικών προβλημάτων».

Το άρθρο αφορμάται από ένα επικαιρικό γεγονός. Ποιο είναι αυτό;
Το άρθρο – όχι η επιστολή – απαιτεί ένα τίτλο ώστε το κείμενο να έχει μια συνοχή. Με βάση τα ζητούμενα ποιος τίτλος ταιριάζει στο άρθρο αυτό;
Ζητάτε από τους μαθητές να διερευνήσουν, δηλαδή να εξετάσουν λεπτομερώς όλες τις πτυχές του ζητήματος σε ένα όριο 250 λέξεων!!! Έλεος κύριοι!!!
Και φυσικά αφού διερευνήσουν το ζήτημα , αυτό που αναμένετε, ως αποτέλεσμα της διερεύνησης , είναι την αποδοχή της θέσης ότι η συμβολή της διαφήμισης είναι θετική!!! Αν αυτό είναι το ζητούμενο, γιατί δεν ζητήσατε «τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να συμβάλει η διαφήμιση...» και χρησιμοποιείτε πομπώδεις φράσεις χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο;
Το εξεταστικό δοκίμιο δεν ήταν αψεγάδιαστο. Έχει και άλλες αδυναμίες είτε σας αρέσει είτε όχι!!!

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Καταρχήν το πρώτο και βασικό ζητούμενο του θέματος ήταν η παρουσίαση των κινδύνων της διαφήμισης,το οποίο μπορεί να αναπτυχθεί επαρκώς σε 450 λέξεις και όχι σε 250.Στο δεύτερο σκέλος ζητείται η διερεύνηση της δυνατότητας συμβολής της διαφήμισης και όχι τρόποι με τους οποίους ....
Δυσκολεύομαι αφενός να καταλάβω ποια είναι η πομπώδης φράση και αφετέρου θεωρώ πως είναι προτιμότερη μια ...τόσο πομπώδης ..παρά μία στερεότυπη..όπως τρόποι αντιμετώπισης.Ας μας ενοχλούν άλλα σημαντικότερα πράγματα..και ας μη προβληματιζόμαστε για το ότι αυτή η φράση δε βρίσκεται στις λίστες των εκπροσώπων της παραπαιδείας..Το να κάνουμε τους μαθητές μας να σκέφτονται δεν είναι κακό.. δε θα πάθουν τίποτα..είναι η πορεία προς την κριτική σκέψη..Ας χρησιμοποιούν οι καθηγητές τόσο πομπώδεις φράσεις και μέσα στην τάξη.Ας ψάξουμε εκεί τα ψεγάδια..