Παρασκευή 13 Ιουνίου 2008

Η πτώση μιας στέγης και μέθοδοι πολιτικής ανευθυνοποίησης

Έπεσεν η στέγη του δημοτικού θεάτρου Λευκωσίας!!!Είχε ανακαινιστεί πριν δύο χρόνια με κόστος 4 εκατομ. λίρες.
Ποια ήταν η αντίδραση των πολιτικών για το δυσάρεστο αυτό γεγονός;
Η συνηθισμένη, δηλαδή πώς να μην αναλάβει ούτε ένας αρμόδιος την πολιτική ευθύνη. Σε τέτοιες περιπτώσεις το μεγαλύτερο πρόβλημα για τους πολιτικούς είναι η διαιώνιση της πολιτικής τους ανευθυνότητας.
Με μια φωνή ολοι λοιπόν υποστήριξαν: «Να διοριστεί διερευνητική επιτροπή» !!!
Τι σημαίνει στην Κύπρο ο διορισμός μιας διερευνητικής επιτροπής;
Κανένας δεν ενδιαφέρεται να λάμψει η αλήθεια. Αντίθετα στόχος είναι να σκεπαστεί η αλήθεια και κυρίως οι εξώφθαλμες πολιτικές ευθύνες.
Έτσι με τη σύσταση της επιτροπής οι φορείς της εξουσίας απορροφούν τις όποιες αντιδράσεις ,ώστε αρχικά να εκτονωθεί η κατάσταση και τελικά να ξεχαστεί.Κέρδιζουν δηλαδή χρόνο.
Στη συνέχεια προβάλλεται η ανεξαρτησία της επιτροπής, ώστε να νομιμοποιηθούν τα όποια πορίσματά της.
Ακολουθεί η μόνιμη επωδός: «Δεν πρέπει να μιλάμε για το γεγονός ώστε να μην επηρεαστεί το έργο της επιτροπής». Έτσι οι πολίτες κρατούνται στο σκοτάδι και επικρατεί ο νόμος της σιωπής των αρμοδίων, λες και είναι η μαφία.
Οι λεγόμενες διερευνητικές επιτροπές είναι ένα αποτελεσματικό όπλο στα χέρια των πολιτικών για κατοχύρωση της πολιτικής ανευθυνοποίησής τους. Καμία πολιτική ευθύνη δεν πρόκειται να αποδοθεί.
Θα διερωτηθεί κάποιος: Τελικά είναι δυνατόν να μην φταίει κανείς για την πτώση της στέγης; Η απάντηση είναι έτοιμη από τώρα: η ευθύνη ανήκει αποκλειστικά στη στέγη, που αποφάσισε να πέσει χωρίς να ρωτήσει κανένα!!!

5 σχόλια:

Nasos είπε...

αμεσως μετα το ακουσμα της ειδησης περιμενα οτι εντος της ιδιας ημερας ο εισαγγελεας θα καλουσε τον υπευθυνο μηχανικο και τον αρμοδιο πολιτικο υπευθυνο που τον "διορισε" για ανακριση!
μια μερα μετα να συνεβαινε το γεγονος και θα θρηνουσαμε μια απο τις μεγαλυτερες τραγωδιες στην κυπριακη ιστορια. Και ναι η πολιτεια καταφερνει για ακομα μια φορα να με εκπληξει! νομιζα οτι τα ειχα ακουσει ολα αλλα οχι. παντα βρισκει νεους τροπους να μας ξαφνιαζει. μακαρι να χρησιμοποιουσε αυτην της την φαντασια και δημιουργικοτητα σε μεταρρυθμισεις.
θα οριστει λεει επιτροπη.
σε αυτα τα 2,5 χρονια που ειμαι εδω πρεπει να εχω ακουσει τη λεξη επιτροπη 2500 φορες, ητοι 100 την ημερα...
Δυστυχως η Κυπρος δεν εχει ακομα αποβαλει την ιδιοτητα του μεταοθωμανικου κρατους

andreas f.stavrou είπε...

Η Κύπρος δεν έχει αποβάλει την ιδιότητα του μεταοθωμανικού κράτους. Είναι γεγονός ότι η Κύπρος και η Ελλάδα έχουν πολλές διαφορές από τα δυτικά κράτη. Το ιστορικό πρόβλημα από ανθρωποκεντρική άποψη είναι αν τα δυτικά κράτη ταυτίζονταν με την έννοια της προόδου και το ελληνικό ή το κυπριακό συνιστο΄σαν περιφέρεια εξαιτίας της "καθυστέρησης" από την οθωμανοκρατία. Σίγουρά στην Κύπρο και την Ελλάδα το κράτος δεν έτυχε νομιμοποίησης στη συνείδηση του πολίτη, γι αυτό και το ρουσφέτι.

Nasos είπε...

σιγουρα η δυση εμφανιζει πολλες δυσλειτουργιες ωστε να χαρακτηριστει το τελειο προτυπο προοδου. επειδη ομως δεν μπορουμε να κρινουμε με βαση το ουτοπικο τελειο αλλα συγκριτικα. ειναι μακραν μπροστα σε ολα τα επιπεδα (ποτιστικα, κοινωνικα, ισοτιμιας και δικαιοσυνης, ποιοτητας ζωης κ αλλα αμετρητα) σε σχεση με τα κρατη της Ανατολης ευρυτερα.

οποτε θα ηταν συνετο να προσπαθουσαμε να την αντιγραψουμε και οχι να την υπερβουμε . αφου για να περασεις καποιον προπορευομενο σου πρεπει πρωτα να τον φτασεις

andreas f.stavrou είπε...

Από άποψη κρατικών θεσμών και οικονομίας σίγουρα η δύση υπερτερεί. Γράφοντας για ανθρωποκεντρική εξέλιξη εννοούσα την ανάπτυξη της ελευθερίας του ανθρώπου σε ατομικό και κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο. Για να γίνω πιο σαφής πώς εξηγείται το γεγονός ότι το 1821 οι Έλληνες καθιερώνουν την καθολική ψηφοφορία ενώ η υπόλοιπη Ευρώπη 100 χρόνια αργότερα;

Nasos είπε...

εγω υποστηριζω οτι και σε αυτον τομεα υπερτερουν. μπορει να καθιερωσαν την καθολικη ψηφοφορια 100 χρονια μετα αλλα απο τοτε εχουν προχωρησει αλλα 100 πιο μπροστα απο εμας γεγονος που εντος εισαγωγικων φαινεται (αν δεν αποδεικνυεται απο το οτι ο συγχρονος νεοελληνας απλα αντιγραφει με κακο κιολας τροπο τα παντα απο αυτες τις κοινωνιες. αν εισαι σε καλυτερο επιπεδο απο καποιον ειναι σιγουρο οτι δεν υιοθετεις το ολο του τροπου ζωης του.
αλλο ειναι να συγκρινουμε την αρχαια ελληνικη κοινωνια με τις συγχρονες δυτικες οπου εκει σιγουρα θα βρεθουν σημεια που υπερτερει πολιτισμικα το "παρελθον μας" και αλλο με την νεοελληνικη κοινωνια οπου τιποτα κοινο δεν βρισκω με τους προγονους μας.