Κυριακή, 12 Ιουλίου 2009

Γιαννάκης Ομήρου: Κράτος ή αγορά; Όχι, μπανάνες!!!

Σε κείμενό του στην εφημεριδα ΣΗΜΕΡΙΝΗ (12/7/2009) ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ
Γ. Ομήρου θέτει το ερώτημα: Κράτος ή αγορά;
Η ουσία των θέσεών του είναι η εξής αναφορά: «Για μας είναι συντηρητικές οι απόψεις που αφορίζουν το κράτος όπως και οι απόψεις που αφορίζουν και απορρίπτουν την αγορά. Για μας προοδευτική - σοσιαλιστική πολιτική είναι η σύνθεση κράτους και αγοράς προς όφελος της κοινωνίας, μακριά από δόγματα και αναχρονιστικές δαιμονοποιήσεις.»
Διερωτάσαι , όταν διαβάζεις το κείμενο, αν οι πολιτικοί παρέμειναν στα μαθητικά τους χρόνια και συνεχίζουν ως ανάμνηση νοσταλγική να συγγράφουν εκθέσεις ιδεών επιπέδου γυμνασίου.
Το κράτος λοιπόν είναι ο ιδιοκτήτης του πολιτικού συστήματος. Και οι δυνάμεις που ελέγχουν την αγορά είναι και οι ιδιοκτήτες του οικονομικού συστήματος. Με τη λεγόμενη παγκοσμιοποίηση οι δυνάμεις της αγοράς, που ως τότε έβρισκαν προστασία εντός του κράτους, επεζήτησαν και κατόρθωσαν να απελευθερωθούν από τους κρατικούς περιορισμούς. Και ακόμα κατόρθωσαν, η πολιτική να υποταχθεί στη λογική της οικονομίας. Η λεγόμενη διακυβέρνηση , η κοινωνία των πολιτών, αυτές οι κατασκευές άλλαξαν άρδην τη λειτουργία του πολιτικού συστήματος προς όφελος της οικονομικής ολιγαρχίας και όχι της κοινωνίας.
Σε αυτές τις συνθήκες οι πολίτες είδαν σταδιακά την οικονομική τους θέση να επιδεινώνεται. Αντίθετα, οι δυνάμεις της πολιτικής και οικονομικής ολιγαρχίας πέτυχαν μια ανακατανομή του πλούτου προς όφελός τους. Ή ανατράπηκε η ισορροπία που επικρατούσε σε βάρος της κοινωνίας.
Τι μας λέει ο σοσιαλιστής κύριος Ομήρου;
Είναι συντηρητικές οι απόψεις που αφορίζουν το κράτος και την αγορά!!! Δηλαδή η συντήρηση του κράτους και της αγοράς είναι πρόοδος ,ενώ ο αφορισμός τους συντήρηση!!! Έλεος κ. Ομήρου!!! Ως κύριος εκφραστής των συμφερόντων της πολιτικής και οικονομικής ολιγαρχίας, ως κύριος εκφραστής των συμφερόντων του πολιτικοοικονομικού κατεστημένου είναι φυσικό να ευλογείς τα γένια σου. Απολαμβάνεις από το σύστημα πλούτο, προνόμια, εξουσία σε βάρος του λαού.Γιατί να είσαι εναντίον του συστήματος; Όμως συνιστά ανοησία να θεωρείς πρόοδο τη συντήρηση του κράτους και της αγοράς και της πραγματικά αυτονόητης κενολογίας περί σύνθεσης των συμφερόντων τους!!!
Τι μας λέει ο κ. Ομήρου;
Αυτοί που κατέχουν το πολιτικό σύστημα , δηλαδή τα κόμματα, να συνεχίσουν να το κατέχουν. Αυτοί που κατέχουν το οικονομικό σύστημα, το κεφάλαιο, επίσης να συνεχίσουν να το κατέχουν. Ποιο είναι το πρόβλημα; Να τα βρουν οι δυνάμεις της ολιγαρχίας μεταξύ τους!!!
Καλά, κύριε σοσιαλιστή; Και η κατακτημένη κοινωνία να συνεχίσει να είναι κατακτημένη από τους ολιγάρχες;
Το πρόβλημα λοιπόν, πολιτικό και οικονομικό, σήμερα είναι ποιος ελέγχει το οικονομικό και πολιτικό σύστημα. Πρόοδο στις μέρες μας συνιστά κάθε πρόταση που στόχο έχει τον έλεγχο τους από την κοινωνία, δηλαδή τον εκδημοκρατισμό του συστήματος. Αντίθετα , πολιτικοί, όπως ο κύριος Ομήρου, είναι κατεξοχή εκφραστές της συντήρησης ,γιατί δεν προτείνουν καμία πολιτική αλλαγή προς όφελος της κοινωνίας. Σερβίρουν χορτάτα λόγια στους νηστικούς θεωρώντας ότι είναι ηλίθιοι.
Οι συντηρητικές δυνάμεις στην Κύπρο και διεθνώς , μπροστά στην κρίση, αναδιπλώνονται με στόχο η πολιτική και οικονομική ολιγαρχία να διατηρήσει τα κεκτημένα της και ο λαός να καταβάλει το κόστος. Ως νέοι κατακτητές απαιτούν από τους πολίτες μονίμως να πληρώνουν φόρο υποτέλειας στους αφέντες, ντόπιους και ξένους.
Το πολιτικό και οικονομικό πρόβλημα είναι γιατί η κοινωνία ανέχεται τους κατακτητές της; Μα υπάρχει τόση εξαχρείωση;
Φυσικά και τους δούλους, όταν τους απελευθέρωσαν οι αφέντες τους, πολλοί ήθελαν να επιστρέψουν πίσω στη δουλεία τους, γιατί θεωρούσαν τη σκλαβιά τους ως ελευθερία. Και σήμερα πολλοί αφελείς πολίτες θεωρούν τη σκλαβιά τους ως ελευθερία!!! Προσευχή και μετάνοια αδελφοί, με τη βοήθεια του Κυρίου οι αόμματοι θα αναβλέψουν!!! Μόνο που το θαύμα αργεί. Όμως είναι κάποιου είδους ελπίδα, όταν η λογική υποχωρεί.
Μια λοιπόν από τις τραγωδίες της Κύπρου είναι η ανεπάρκεια των πολιτικών της.

3 σχόλια:

the Idiot Mouflon είπε...

«Για μας είναι συντηρητικές οι απόψεις που αφορίζουν το κράτος όπως και οι απόψεις που αφορίζουν και απορρίπτουν την αγορά. Για μας προοδευτική - σοσιαλιστική πολιτική είναι η σύνθεση κράτους και αγοράς προς όφελος της κοινωνίας, μακριά από δόγματα και αναχρονιστικές δαιμονοποιήσεις.»

Η αρχική αυτή παράγραφος θα μπορούσε να κριθεί και ως καλή αρχή. Αν βέβαια δεν γνωρίζεις τον άνθρωπο. (Μεν ασχοληθεί κανένας μαννός να πει ad hominem, δεν είναι, δεν κρίνω το επιχείρημα -που ουσιαστικά δεν υπάρχει επιχείρημα -αλλά τις πραγματικές προθέσεις και τα κίνητρα πίσω από μια εντελώς αόριστη κουβέντα)

Βλέπεις, έδειξαν οι μετρήσεις ότι πολλοί από εμάς δεν ασπάζονται με ευκολία πλέον τις απόλυτες, δογματικές θέσεις για "μικρό κράτος" ή "ισχυρό κράτος", "απορρύθμιση" ή "ελεγχόμενη αγορά". Εκεί στοχεύει ο κ. Ομήρου.

Πραγματική "ζημιά" στην προσπάθεια του... όπως και σε όλες τις προσπάθειες όλων των πολιτικών μας αρχόντων ... να κερδίσουν συμπάθεια και στήριξη... θα ήταν μια συστηματική προσπάθεια να θίγονται θέματα ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ από εμάς, τους πολίτες.

Π.χ., να ρωτήσει κάποιος τον κ. Ομήρου για το συγκεκριμένο θέμα παραχώρησης μεγαλύτερης αυτονομίας σε τοπικές αρχές όπως Δημαρχεία, κοινοτιά συμβούλια, κλπ. (Νομίζω μπόρεις να καταλάβεις πως αυτό είναι ένα βήμα προς την αυτονόμηση των πολιτών).

Εναλλακτικά, να τον ρωτήσει κάποιος ποια η θέση του σε σχέση με την πρόταση να αποφασίζει για διάφορα θέματα πιο άμεσα ο κόσμος με κοινοτικές συνελεύσεις... και εννοώ θέματα που ως τώρα βρίσκονται στο έλεος της Βουλής και των άλλων "εξουσιών".

andreas f.stavrou είπε...

Συμφωνώ μαζί σου για νέους θεσμούς συμμετοχής των πολιτών. Αλλά εφόσον λειτουργεί η λεγόμενη αντιπροσώπευση, είναι εξίσου σημαντικό να δημιουργηθούν θεσμοί ελέγχου των πολιτικών από τους πολίτες.

κουτσοφτου είπε...

Νομιζω οτι ο ανηρ αυτος που καποτε αντισταθηκε στους πραξικοπιματιες οπως παρα παρα πολλοι απο εσας,στη πορεια επιασε το νοημα.....Κατι ξερουμε κι εμεις οι καημενοι στην αντιστασιακη πολη του Μακαριου.Αυτος και τα μαθητουδια του μιλουν ακομη μεσα απο τα χαρακωματα,λες και οι υπολοιποι με τις ιδεες μας ειμαστε ακομη Γενναδιοι και Διγενηδες.Οσον αφορα τα περι οικονομιας,κοινωνιας,κλπ, μπουρδες-κουρουφεξαλλα.Ποτε αρχισαν να ψηφιζουν για ολα τουτα στη βουλη?Γιατι δεν τραβηξε το αυτι των υμετερων καταχραστων της τοπικης αυτοδιοικησης?Γιατι βρισκεται παντα ως σοσιαλιστης,στην εκαστοτε εξουσια?Γιατι δεχεται εισφορες στο κομμα του απο αναξιους αναρχους τραμπουκους συμφεροντολογους μπορει και σεσημασμενους η και μετανοημενους πραξικοπιματιες?ΔΙΟΤΙ ΕΧΕΙ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΕς ΑΡΧΕΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ.