Σάββατο, 23 Μαΐου 2009

Το ευρωκοινοβούλιο, ο "ψευτοκοινοβουλευτισμός" και η "απεργία των εκλογέων"

Το ευρω-κοινοβούλιο σε πολύ μεγάλο βαθμό αποτελεί ένα διακοσμητικό όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι αρμοδιότητες ανήκουν σε άλλα όργανα – αιρετά ή διορισμένα - και απλώς σε κάποιες περιπτώσεις απαιτείται και η σύμφωνη γνώμη του ευρωκοινοβουλίου.
Η ύπαρξη του ευρωκοινοβούλιου πιο πολύ μπορεί να αντικρυστεί ως ένα θέσμος που δημιουργήθηκε σε απομίμηση των κρατικών κοινοβουλίων, ώστε η ΕΕ να αποκτήσει νομιμοποίηση στα διάφορα κράτη και τους λαούς. Με το ευρωκοινοβούλιο δινόταν η άισθηση μιας «δημοκρατικής ΕΕ» και ταυτόχρονα η κομματική συμμετοχή κατοχύρωνε τη νομιμοποίησή του σε επίπεδο κρατών. Μια νομιμοποίηση που αφορούσε την πολιτική και οικονομική ολιγαρχία, των οποίων τα συμφέροντα εκφράζει η ΕΕ.
Το αστείο του πράγματος είναι ο εκλογικός αγώνας των κομμάτων και άλλων για να καταλάβουν τις θέσεις των ευρωβουλευτών. Αγωνίζονται «δαπάναις του δυστυχούς λαού» να καταλάβουν θέσεις διακοσμητικές!!! Δηλαδή γιατί κάποιος να θέλει να συμμετέχει σε ένα σώμα το οποίο ουσιαστικά δεν έχει αρμοδιότητες; Δεν είναι προσβλητικό να μαζεύονται μερικές εκατοντάδες ευρωβουλευτές και να χαριεντίζονται ασκόπως; Και οι λαοί να τους συντηρούν απλώς γιατί πρέπει να υπάρχουν ως σώμα -σφραγίδα;
Και τα κόμματα γνωρίζοντας την αναποτελεσματικότητα του ευρωκοινοβουλίου ουσιαστικά θέτουν διάφορα άλλα ζητήματα – άσχετα με τις ευρωεκλογές - για να παρασύρουν τους πολίτες να ψηφίσουν. Και αρκετοι πολίτες, γνωρίζοντας το διαμοσμητικό χαρακτήρα του ευρωκοινοβουλίου, αρνούνται να συμμετέχουν σε αυτή την κωμωδία.
Το θέατρο του παραλόγου αποκτά εξωπραγματικές διαστάσεις όταν με όπλο τη διαφήμιση η ΕΕ, τα κόμματα, οι υποψήφιοι και τα ΜΜΕ προσπαθούν να μας πείσουν ότι το διακύβευμα είναι μεγάλο!!!Και πλασάρουν ένα σωρό ανοητολογήματα για να εξαπατήσουν τους πολίτες να στείλουν τους ίδιους και όχι κάποιους άλλους σε μια «παιδική χαρά»!!! Μια παιδική χαρά χωρίς το στοιχείο της αθωωτότητας, αφού τα κίνητρα των χαριεντιζομένων είναι ιδιοτελή.
Ανεξάρτητα αν η πολιτική και οικονομική ολιγαρχία πέτυχε με την προπαγάνδα της να επιδράσει στις συνειδήσεις των ανθρώπων, ώστε να ταυτίζουν τον υφιστάμενο κοινοβουλευτισμό με τη δημοκρατία, οι πρόγονοί μας είχαν μια πιο σαφή αντίληψη της πραγματικότητας, όταν οι Άγγλοι αποικιοκράτες αποφάσισαν να μεταφέρουν στους «καθυστερημένους» Κύπριους την ανωτερότητα του πολιτικού πολιτισμού τους. Έγραφαν λοιπόν το 1924 τα ελληνικά μέλη του Νομοθετικού Συμβουλίου της Κύπρου στον υπουργό αποικιών :
«Το νησί είχε από το 1882 ένα σύναγμα ψευτοκοινοβουλευτικού χαρακτήρα παρόμοιο μ΄εκείνα που επινοούνται για τους υπόδουλους λαούς, που έχουν σαν στόχο μάλλον τη διαφθορά τους παρά τον εκπολιτισμό τους. Εξαιτίας αυτών των πολιτικών συστημάτων δεν εξασφαλίζεται κανένα από τα πραγματικά οφέλη των πραγματικών κοινοβουλευτικών συνταγμάτων, ενώ το μοναδικό αποτέλεσμα για το λαό είναι τα δεινά της διχόνοιας και των πολιτικών διαπληκτισμών. Αυτό το σύστημα έχει ξεπέσει εντελώς στη συνείδηση του κυπριακού λαού, έχει καταδικαστεί από το λαό μ΄ έναν τρόπο που δείχνει την ακλόνητη απόφασή του να μη δεκτέι αυτή την κοινοβουλευτική κοροϊδία, με την οποία από τη μια η θέλησή του καταπατείται και εκμηδενίζεται, και από την άλλη δεν μπορεί να ασκηθεί κανένα πραγματικό δικαίωμα ενεργού συμμετοχής στη διαχείριση των δημοσίων υποθέσεών του». Και ενώ στη Κύπρο ασκείται κριτική στο πολιτικό σύστημα συνολικά (κοινοβουλευτισμός), στη Γαλλία τα ίδια χρόνια η κριτική αφορά τα ατομικά πολιτικά δικαιώματα (ψήφος).
Ο Κ. Βεργόπουλος σε ένα άρθρο του στην εφ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ (22/5/2009) παραθέτει ένα κείμενο του Γάλλου συγγραφέα Οκτάβιου Μιρμπό (1848-1917) με τίτλο «Απεργία των εκλογέων»:
« Θυμήσου ότι ο άνθρωπος που ζητά την ψήφο σου είναι οπωσδήποτε ανέντιμος. Γι αυτόν ακριβώς το λόγο:σε αντάλλαγμα για την κατάσταση και την περιουσία στην οποία με την ψήφο σου τον τοποθετείς, σου προσφέρει ένα σωρό υπέροχες υποσχέσεις, που φυσικά δεν πρόκειται να τηρήσει και των οποίων η τήρηση δεν εξαρτάται από αυτόν.... Τα προβατα οδεύουν στο σφαγείο. Δεν ομιλούν , δεν ελπίζουν σε τίποτα. Όμως, τουλάχιστον, δεν ψηφίζουν προκειμένου να εκλέξουν τον αφαγέα που θα τα σφάξει, ούτε, ακόμη λιγότερο, δεν εκλέγουν τον αστό που τα καταβροχθίζει στο τραπέζι του. Περισσότερον ζώον από τα ζώα, περισσότερον πρόβατο από τα πρόβατα, ο εκλογέας διορίζει το σφαγέα του και επιλέγει τον αστό του.(Και να σκεφτεί κανείς ότι ) έκανε Επαναστάσεις προκειμένου να κατακτήσει αυτό το δικαίωμα».
Ας στοχαστούμε λοιπόν τι είναι αυτό που κάνουμε, τι είναι αυτό που μας ζητούν να κάνουμε εν όψει ευρωεκλογών. Βιαστείτε, γιατί δεν ξέρετε για πόσο χρόνο θα επιτρέπεται ακόμα ο στοχασμός.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Όλο και περισσότεροι πολίτες ευτυχώς αρνουνται να συμμετέχουν σε αυτ την κοροιδία των Ευροεκλογών.Πιστευω ότι δε θα συμμετείχαν ούτε στις εκλογές για τα κοινοβουλια της χώρας τους αν ένιωθαν ΌΤΙ ΈΝΑ ΆΛΛΟ ΠΟΛΙΤΙΚΌ ΣΎΣΤΗΜΑ θα ήταν εφικτό...

andreas f.stavrou είπε...

Ένα άλλο πολιτικό σύστημα είναι εφικτό. Σίγουρα αυτοί που κατέχουν τον πλούτο και τη εξουσία δεν θα το εφικτοποιήσουν

gregoris είπε...

καλό κείμενο. υπερβάλλεις βέβαια λλίον βέβαια. έχουν κάποιες εξουσίες οι ευρωβουλευτές, έννεν τέλεια διακοσμητικοί, μπορούν ας πούμεν να μπλοκκάρουν νομοθετικές προτάσεις που έρκουνται με το να μεν τες σταμπάρουν. εν τζιαι λαλώ ότι ότι τούτον αποτελεί λόγο να τους ψηφίσουμε. νομίζω η μαζική εκλογική αποχή εν η μόνη ουσιαστική πολιτική επιλογή μπροστά μας σήμερα.
όμως τα μέλη του Νομοθετικού Συμβουλίου στην Κύπρο το 1924 αποτελούσαν την πυραμίδα της διαφθοράς που καταγγέλλουν, τοκογλύφοι στην πλειοψηφία τους που μέσα που την συμμετοχή τους στο σώμα ενομιμοποιούσαν την Βρετανική κυριαρχία τζιαι εκάμναν την εφικτή μέσα που τα πελατειακά τους δίχτυα τοπικής εξουσίας.

andreas f.stavrou είπε...

@Γρηγόρη
Βάλλεις πολλά ζητήματα για την εποχή εκείνη. Το νομοθετικό του 1924 δεν είχε τοκογλύφους.
Σίγουρα συνιστούσε νομιμοποίηση της βρετανικής κυριαρχίας. Ή διαφορετικά συνιστούσε γνώση της δύναμης του άλλου και της δικής τους αδυναμίας.
Οι πελατειακές σχέσεις υπάρχουν και σήμερα. Το πολιτικό ζήτημα με τις πελατειακές σχέσεις είναι αν σε ένα αντιπρόσωπό σου θα εκχωρείς εν λευκώ την αντιπροσώπευση σου ή με ανταλλάγματα. Σε ένα κρατοκεντρικό πολιτικό σύστημα όπου ο πολίτης εξαναγκάζεται να ιδιωτεύει νομίζω είναι πρόοδος να μην αφήνεις το λάφυρο του κράτους να το νέμεται ο αντιπρόσωπος.
Θέλω να πω ότι η πελατεία είναι συνυφασμένη με το είδος του πολιτικού συστήματος και το βαθμό πολιτικής ανάπτυξης μιας κοινωνίας.

gregoris είπε...

"Ο δανεισμός δεν εθεωρείτο κάτι ανήθικο στην κυπριακή κοινωνία εκείνης της εποχής, λόγω της έλλειψης πηγών δανεισμού, και σχεδόν όλα τα μέλη του Νομοθετικού Συμβουλίου κατά την περίοδο 1883-1930 (οπότε και καταργήθηκε) ήταν δανειστές, δεν είχαν γίνει όμως πολιτικοί για να προωθήσουν τις δανειοδοτικές τους επιχειρήσεις." λαλεί ο Ρίχτερ στη σελίδα 262.
οι αποικιοκράτες δεν εμπορούσαν να ρυθμίσουν το ζήτημα των αγροτικών χρεών τζιαι να εμποδίσουν το μαζικό ξεκλήρισμα των αγροτων όσον οι τοκογλύφοι είχαν τζιαι την πολιτική εξουσία στο Νομοθετικό Συμβούλιο. τελικά το ζήτημα των αγροτικών χρεών ερυθμίστηκε στο τέλος της Παλμεροκρατίας

聖諭 είπε...

免費小遊戲,免費遊戲,小遊戲,遊戲,好玩遊戲,好玩遊戲區,A片,情趣用品,遊戲區,史萊姆好玩遊戲,史萊姆,遊戲基地,線上遊戲,色情遊戲,遊戲口袋,我的遊戲口袋,小遊戲區,手機遊戲,貼圖,A片下載,成人影城,愛情公寓,情色貼圖,情色,色情網站,色情遊戲,色情小說,情色文學,色情,aio交友愛情館,色情影片,臺灣情色網,寄情築園小遊戲,情色論壇,嘟嘟情人色網,情色視訊,愛情小說,言情小說,一葉情貼圖片區,情趣用品,情趣,色情漫畫,情色網,情色a片,情色遊戲,85cc成人片,嘟嘟成人網,成人網站,18成人,成人影片,成人交友網,成人貼圖,成人圖片區,成人圖片,成人文章,成人小說,成人光碟,微風成人區,免費成人影片,成人漫畫,成人文學,成人遊戲,成人電影,成人論壇,成人,做愛,aio,情色小說,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室,視訊聊天,080聊天室,080苗栗人聊天室,6k聊天室,視訊聊天室