Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2008

Μύθοι ελληνοκύπριων πολιτικών(2): Το κυπριακό είναι πρόβλημα εισβολής και κατοχής ή ο νόμος της δύναμης

Η επωδός είναι σταθερή των ελληνοκύπριων πολιτικών: «το κυπριακό είναι πρόβλημα εισβολής και κατοχής».
Καλά, πριν το 1974 δεν υπήρχε κυπριακό πρόβλημα; Τότε δημιουργήθηκε, με την εισβολή και την κατοχή;
Το κυπριακό πρόβλημα είναι σήμερα και πρόβλημα εισβολής και κατοχής. Με την έννοια ότι η Τουρκία χρησιμοποιεί το 1974 το νόμο της δύναμης για να επιβάλει τη δική της βούληση στην Κύπρο. Όμως ο νόμος της δύναμης έχει μια μακρά ιστορία από το 1960 ως το 1974. Και αν είσαι τίμιος με τον εαυτό σου, πρέπει να δεις συνολικά τη χρήση του νόμου της δύναμης και όχι αποσπασματικά, κατά πως σε συμφέρει.
Και οι Ελληνοκύπριοι πρέπει να ξεφύγουν από τους μύθους που τους πλασάρουν για δεκαετίες οι ηγέτες τους. Και ο μεγαλύτερος μύθος είναι πως το κυπριακό είναι πρόβλημα Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων πολιτών. Το κυπριακό είναι πρόβλημα των ηγεσιών των Τουρκοκυπρίων και των Ελληνοκυπρίων. Οι ευθύνες ανήκουν στους εκατέρωθεν ηγέτες που αποφάσιζαν και υλοποιούσαν και όχι στους πολίτες που αγωνίζονταν μέσα στις πιο αντίξοες συνθήκες να οικοδομήσουν ένα μέλλον ειρηνικό για τους ιδίους και τις οικογένειές τους.
Το 1960 λοιπόν ιδρύθηκε ένα κράτος το οποίο δε σεβάστηκε καμία πλευρά. Οι ηγέτες αντί να σεβαστούν την υπογραφή τους και με βάση την εξουσία που τους παρείχε το σύνταγμα να λειτουργήσουν αποτελεσματικά προς όφελος της σύνολης κοινωνίας, επέλεξαν άλλους δρόμους.
Επέλεξαν το δρόμο της δύναμης και όχι της εξουσίας – της οριοθετημένης από το σύνταγμα και τους νόμους δύναμη. Και προσπάθησαν να διαμορφώσουν συσχετισμούς δύναμης ώστε η κάθε ηγεσία να επιβάλει τη θέλησή της στην άλλη.
Και οι ηγεσίες μη μπορώντας με πολιτικά επιχειρήματα να πείσουν τους πολίτες για τις επιλογές τους, επεστράτευσαν τον εθνικισμό και παρουσιάζονταν ως οι εκφραστές του «εθνικού συμφέροντος». Και η κοινωνία σύρθηκε σε ένα αιματοκύλισμα για χάρη του εθνικού συμφέροντος , το περιεχόμενο το οποίου ερμηνευόταν αποκλειστικά από τους ηγέτες. Και άλλοι προέβαλλαν το διεθνισμό και τον αγώνα εναντίον του ιμπεριαλισμού. Όμως η πραγματικότητα ήταν πολύ διαφορετική από αυτή που ονειρεύονταν. Γιατί σύγχυζαν στο μυαλό τους το ον και το δέον.
Στο νόμο της δύναμης που οι ηγέτες επέλεξαν και εξώθησαν τις κοινότητες κατά την περίοδο 1960-1974 , αρχικά η ελληνοκυπριακή ηγεσία επέβαλε τη θέλησή της στην τουρκοκυπριακή ηγεσία. Τα γεγονότα του 1963-64 σηματοδοτούν την πρώτη φάση της σύγκρουσης. Η ελληνοκυπριακή ηγεσία με τα 13 σημεία για την αναθεώρηση του συντάγματος προσπαθεί να μετατρέψει τους Τουρκοκύπριους σε εθνοτική και πολιτική μειονότητα. Η αποχώρηση των Τουρκοκυπρίων από τη διακυβέρνηση και η απόφαση του ΟΗΕ να αναγνωρίσει την κυπριακή κυβέρνηση ως τη νόμιμη κυβέρνηση αποτελούσε την πρώτη «νίκη» της ελληνοκυπριακής ηγεσίας. Η προσπάθεια στη συνέχεια, στη βάση του νόμου της δύναμης, να στρατικοποιηθεί η σύγκρουση και να επιβάλει ολοκληρωτικά τη θέλησή της η ελληνοκυπριακή ηγεσία απέτυχε. Η γραμμή του εφικτού δηλώνει την πρώτη προσαρμογή της ελληνοκυπριακής ηγεσίας με την έννοια ότι αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι η ολοκληρωτική επιβολή με το νόμο της δύναμης είναι ανέφικτη.
Ο νόμος της δύναμης, όμως, ως πολιτική πρακτική είχε πια επιβληθεί στην πολιτική λειτουργία του συστήματος.
Οι αποκλεισμένοι από το πολιτικό σύστημα χρησιμοποιούν πια και οι ίδιοι το νόμο της δύναμης για να επιβάλουν τη δική τους θέληση
. Και οι πολιτικά αποκλεισμένοι από το σύστημα - Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι - για να ανατρέψουν τους συσχετισμούς δύναμης καταφεύγουν στις «μητέρες πατρίδες».
Η πολιτική δυναμική στην Κύπρο καθορίζεται πια ολοκληρωτικά με βάση το νόμο της δύναμης των αποκλεισμένων από το πολιτικό σύστημα. Η καταφυγή τους στις «μητέρες πατρίδες» δημιουργεί δυναμικές που ήταν αδύνατο να ελεχθούν από τους πολιτικά αποκλεισμένους από το σύστημα. Οι «μητέρες πατρίδες» με απλά λόγια τους χρησιμοποιούν για να επιτύχουν στόχους δικούς τους ή άλλους άσχετους με τις προσδοκίες των πολιτικά αποκλεισμένων. Κορύφωση της εφαρμογής του νόμου της δύναμης και της εμπλοκής των «μητέρων πατρίδων» αποτέλεσε το πραξικόπημα και η εισβολή το 1974.
Με την εισβολή ουσιαστικά η ελληνοκυπριακή πολιτική ηγεσία ηττάται ολοκληρωτικά - όχι οι Ελληνοκύπριοι – στο παιγνίδι της δύναμης που η ίδια επέλεξε να παίξει
. Η τουρκοκυπριακή ηγεσία με τη συνδρομή της Τουρκίας επιτυγχάνει το γεωγραφικό διαχωρισμό των δύο κοινοτήτων και εντάσσεται πια στη λογική της δημιουργίας ξεχωριστού κράτους. Τώρα πια ελέγχουν έδαφος, κάτι που δε συνέβαινε το 1964, έδαφος που είναι αναγκαίο στοιχείο για την οικοδόμηση κράτους σύμφωνα με τις αντιλήψεις της νεοτερικότητας.
Η ελληνοκυπριακή πολιτική ηγεσία μετά την ολοκληρωτική της ήττα το 1974 προσπαθεί να επανακτήσει πλεονεκτήματα απέναντι στην τουρκοκυπριακή ηγεσία αλλά αποτυγχάνει πλήρως. Στην αρχή επικαλούνται το διεθνές δίκαιο αλλά αυτό δε συμβάλλει στην ανατροπή των τετελεσμένων. Στη συνέχεια βρίσκει σωσίβιο στην Ευρωπαϊκή Ένωση για ανατροπή των συσχετισμών δύναμης. Το χαρτί αυτό το έπαιξαν και έχασαν ολοκληρωτικά εξαιτίας της ανικανότητας των πολιτικών ηγετών το 2004 με το Σχέδιο Ανάν.
Αυτή τη στιγμή η αποτυχημένη ελληνοκυπριακή πολιτική ηγεσία έχει μόνο μια επιλογή: να αναγνωρίσει τη νέα κατάσταση πραγμάτων που διαμόρφωσε ο νόμος της δύναμης στην Κύπρο. Και θα το κάνουν και μάλιστα με τους πιο επώδυνους όρους εξαιτίας της ανικανότητάς τους. Και οι Ελληνοκύπριοι θα αποδεκτούν αυτό που θα προκύψει γιατί κατανοούν πλήρως την πραγματικότητα, ότι δηλαδή δεν μπορούν να περιμένουν τίποτε καλύτερο.
Η προσπάθεια λοιπόν της ελληνοκυπριακής ηγεσίας να παρουσιάσει το κυπριακό πρόβλημα ως διαφοράς Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων στοχεύει στην απόκρυψη των δικών της ευθυνών, της δικής της αποτυχίας να διαχειριστεί το πρόβλημα και να το φορτώσει στις πλάτες των πολιτών και της κοινωνίας. Σε αυτά τα πλαίσια ο καθένας επιλέγει αν θα φάει κουτόχορτο και στη συνέχεια αποφασίζει πότε θα το φάει. Αν είσαι και εξασκημένος , δεν έχεις κανένα πρόβλημα. Σου φτιάχνουν ένα μύθο, τον υιοθετείς και προχωράς ακάθεκτος είτε «με εθνικιστικό μανδύα είτε με ειρηνιστικό»!!!

«Αυτοί που εξόρυξαν τα μάτια των ανθρώπων τους μέμφονται γιατί είναι τυφλοί»
John Milton-1642

17 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Αντρέα, θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω με την ανάλυση που κάνεις γιατί αυτή δεν λαμβάνει υπ΄όψιν τον πιο σοβαρό παράγοντα δημιουργίας του κυπριακού... την γεωστρατηγική θέση της Κύπρου

Οι ηγεγσίες τις οποίες θεωρείς υπεύθυνες έπαιξαν τον ρόλο του κομπάρσου στην εκτέλεση των σχεδίων

Ακριβώς όπως το ρόλο του κομπάρσου των αμερικάνων έπαιξε και ο Σαακασβίλι της Γεωργίας και επιτεθηκε στη Ν. Οσετία προκαλώντας
την αντίδραση της Ρωσσίας

Όλα είναι θέμα γεωστρατηγικών και ενεργειακών αποθεμάτων

Για να μην σου κατεβάζω σεντόνια κοπυ πειστ σου βάζω την διεύθυνση κειμένου που έβαλα στο μπλοκ μου:

Η ουσία του κυπριακού… Κύπρος: αβύθιστο αεροπλανοφόρο στην Μέση Ανατολή των πετρελαίων
http://osr55.wordpress.com/2008/07/01

rose είπε...

@Osr
Σου προτείνω να διαβασεις το βιβλίο του Κωστα Σοφοκλεους "Παλη για την Ελευθερία, ενδογενείς αντιπαραθέσεις" (Α και Β τόμος)

όποιος λαός έχει συγχισμενη ταυτοτητα, ασαφή κατευθυνση, κρυφες σκεψεις και αντζετες είναι πολύ εύκολο να χειραγωγηθεί απο οποιονδήποτε.

αν και είναι ένα κυρίως post-colonial συμπτωμα ο φόβος της (πολιτιστική/εθνικης ή άλλης) συρρικνωσης κυρίως η εκμεταλευση του γίνεται απο εθνικιστές και των δυο κοινοτήτων για να δημιουργήσουν το φόβο της έξωθεν και εσωθεν απειλής, της αλλιωσης του "χαρακτηρος" απο αλλοτρια συμφεροντα..

γιατι όμως η εγνοια μας εμας, δεν ήταν ποτέ η συμβιωση και η συμφυλίωση..

κάποιοι άλλοι λαοι το έθεσαν ως προτεραιότητα και ευημερουν εκτοτε..

andreas f.stavrou είπε...

@osr
Η βούληση των ξένων δυνάμεων δε μετατρέπεται αυτομάτως και σε βούληση ενός άλλους κράτους. Επομένως οι ξένοι έχουν τους στόχους τους. Η επιτυχία ή επιτυχία τους εξαρτάται και από τις τοπικές ηγεσίες. Διαφορετικά θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι οι ηγέτες μας είναι τοποτηρητές ξένων συμφερόντων ή άβουλα όντα.
Το παραμύθι να καταραζόμαστε τους ξένους είναι μια μέθοδος πολιτικής ανευθυνοποίησης των τοπικών ηγετών.

andreas f.stavrou είπε...

@rose
Γιατί κανείς δεν ονομάζει αυτούς που έπαιξαν κυριολεκτικά με το έθνος, το εθνικό συμφέρον, τα εθνικά δίκαια, τα εθνικά ιδανικά.Δε φταίει ο εθνικισμός γενικά. Φταίνε αυτοί που χρησιμοποίησαν το έθνος ως μέθοδο απροσανατολισμού των πολιτών.
Ακούω και τον Υπουργό Παιδείας να θέλει να γραφτεί η ιστορία στη βάση των αγνών προθέσεων όλων των πλευρών.Έλεος πια. Θα μας τρελλάνουν.

Ανώνυμος είπε...

αγαπητή rose θα ψάξω το βιβλίου που μου προτείνεις.....αν και αυτό το "ενδογενείς αντιπαραθέσεις" με κάνει λίγο καχύποπτο...

ενδογενεις.....λες και η ελευθερία έχει πατρίδα και έθνος......η ελευθερία δεν νοείται ως τέτοια αν δεν αποτελεί ελευθερία για όλους.

δεν μπορεί να υπάρχει μάλιστα "παλη για ελευθερία" με "ενδογενείς" (αντικρουόμενες) αντιπαραθέσεις.....

"συμβίωση" και "συμφιλίωση"...... φτιακτοί όροι βρεττανικής προελεύσεως όπως οι όροι ε/κ και τ/κ καθαρά διχαστικοί........

όταν δεν διαχωρίζεις τους ανθρώπους με οιονδήποτε τρόπο τότε δεν υπάρχει λόγος να μιλάμε για "συμβίωση" και "συμφιλίωση" αλλά δυστυχώς αυτό έχει εμπεδωθεί βαθιά..........

οι άνθρωποι είναι άνθρωποι και οι άνθρωποι απλά ζούνε μεταξύ τους.........από την στιγμή που αποδέχεσαι τον διαχωρισμό των ανθρώπων σε μοβ λιλα κόκκινους κλπ τότε γίνεται και λόγος για "συμβίωση" και "συμφιλιωση"

στην Κύπρο ζουν επίσης μαρωνίτες λατίνοι και αρμένιοι, καταρχήν γιατί δεν τους ονομάζουμε και αυτούς μαρωνιτοκυπριους, λατινοκύπριους, αρμενιοκύπριους και μιλάμε μόνο για ε/κ και τ/κ

γιατί δεν μιλάμε για "συμβίωση" και "συμφιλίωση" με αυτούς τους ανθρώπους;

ακριβώς γιατί δεν συμφέρει στο διχαστικό μέρος του σχεδίου

οι αρμένιοι μαρωνιτες και λατίνοι ζουν στον τόπο αυτό απλά σαν άνθρωοι κάτοικοι του και όχι με την εθνική τους ιδιότητα.......

όσο διαχωρίζουμε τους ανθρώπους φυλετικά εθνοτικά κλπ τα περί συμβίωσης και συμφιλίωσης είναι ψευδεπίγραφα, προφάσεις εν αμαρτίαις.......

δύο ειδών ανθρώπων υπάρχουν: οι πλούσιοι και οι φτωχοί, ο σιακόλας έχει πιο πολλά κοινά με τον γάλλος μεγαλοβιομήχανο παρά με τον κύπριο εργάτη του

αντρέα, ακριβώς λόγω του υπάρχοντως συστήματος οι λεγόμενοι "ηγέτες" μας είναι απλά τοποτηρητές και εξυπηρετούν συμφέροντα άλλα και πάντως όχι του απλού ανθρώπου

ξέρεις ποια είναι η ψευδαίσθηση την οποίαν έχουν δημιουργήσει και εμπεδώσει πολύ έντονα στον κόσμο;

ότι και καλά τα κόμματα => άρα το παρόν σύστημα με τους επαγγελματίες "πολιτικούς" είναι τάχα "κύτταρα της δημοκρατίας"

τα "κύτταρα της δημοκρατίας" δεν είναι τίποτα άλλο από μια κλειστή κάστα επαγγελματιών οι οπόίοι προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν την εξουσία τους για άλλα πράγματα και πάντως όχι για να προσφέρουν στον άνθρωπο

οι επαγγελματίες "πολιτικοί" που αναδεικνύονται μέσα από τα κόμματα τους πρέπει πρώτα να εξυπηρετήσουν τους χορηγούς που τους "βοήθησαν" να φτάσουν εκεί "ψηλά"

και ό,τι μείνει ας δώσουμε και λίγα ψίχουλα στους ψηφοφόρους οι οποίοι κάθε πέντε χρόνια απλά επιλέγουν τον αυτοκράτορα τους

"τίποτα δεν έρχεται από τα πάνω προς τα κάτω αλλά κερδίζεται από τα κάτω προς τα πάνω......."

οι επαγγελματίες "πολιτικοί" δεν πράττουν τίποτα αν δεν έχουν πολιτικό κόστος και πίεση από τα κάτω

αντίγραφο από το "αυτός ο τόπος σε πνίγει"
http://osr55.wordpress.com/2008/06/01/

στο βασίλειο της αναξιοκρατίας που ονομάζουμε κυπριακό κράτος όπου ο καθένας έχει το δικό του τσιφλίκι για να εξυπηρετεί τα δικά του συμφέρονται και των κολλητών του

όσο και από τον κόσμο που ζει σαυτό το άθλιο βασίλειο της αναξιοκρατίας και αναγκάζεται να προσαρμοστεί στα δεδομένα που του σερβίρουν

σε αυτό τον τόπο του βασίλειου της αναξιοκραίτας τίποτα δεν λειτουργεί για τον απλό ανίσχυρο άνθρωπο ,

γιαυτό άλλωστε πέφτουν και τα αεροπλάνα και κανένας δεν πληρώνει

γιαυτό άλλωστε οι αετονύχηδες τα έφαγαν από τα πάμπολλα θύματα του χρηματιστηρίου εκμεταλλευόμενοι το διεφθαρμένο βασίλειο της αναξιοκρατίας το οποίο τους προστατεύει αφού κανένας φυσικά δεν έχει πληρώσει και κανένας δεν θα πληρώσει

γιαυτό άλλωστε κανένας δεν πλήρωσε για το φιάσκο με τον αφθώδη πυρετό που δεν υπήρξε ποτέ, αλλά ήταν δημιουργημα του βασίλειου της αναξιοκρατίας με τους κολλητούς του για να φάνε τα χωράφια των κτηνοτρόφων της περιοχής εκεί

γιαυτό άλλωστε ο λεπτός γκρουπ αγόρασε στην πάφο μεγάλες εκτάσεις χωραφιών για ένα κομμάτι ψωμί από τον κόσμο ο οποίος δεν μπορούσε να το αξιοποίησει γιατί δεν ήταν στην οικιστική αλλά μόλις το αγόρασε ο λεπτός γρουπ μπήκε από τους πολιτικάντηδες ηγέτες του βασίλειου της αναξιοκρατίας στην οικιστική και η αξία τους εκαντοχιλιαπλασιάστηκε!!!

γιαυτό άλλωστε ο σιακόλας ενώ πήρε άδεια για να κτίσει ξενοδοχείο στον χώρο του νέου Γενικού Νοσοκομείου έτσι απλά και χωρίς άδεια απλά έκτισε το ΙΚΕΑ το οποίο κα εγκαινίασαν βεβαίως βεβαίως υπουργοί του βασίλειου της αναξιοκρατίας

ενώ εάν ένας απλός άνθρωπος κτίσει μια πέρκολα στην αυλή του θα τον σύρουν αμέσως στα δικαστήρια για παραβίαση της νομοθεσίας περί πολεοδομίας χωροταξίας και μπλα μπλά "

andreas f.stavrou είπε...

@osr
Συμφωνώ γενικά με την ανάλυσή σου για το ρόλο των κομμάτων, των πολιτικών και των πλουσίων. Όποιος δεν είναιτυφλός μπορεί να τις εντοπίσει.
Η διαφορά στις απόψεις μας έγκειται στο θέμα των συλλογικών ταυτοτήτων, σε ποια κοινότητα αποφασίζεις κάποιος ότι ανήκει και αν αυτή η συλλογική ταυτότητα θα έχει και συμμετοχή στην πολιτική εξουσία.
Εσύ υποστηρίζεις την ατομικότητα ανεξάρτητα από συλλογικές ταυτότητες. Η προσέγγιση δεν είναιλανθασμένη. Όμως στο υπαρκτό σύστημα τώρα, όπου λειτουργούν οι συλλογικές ταυτότητες, η προσέγγισή σου σημαίνει ότι η όποια εθνοτική πλειονότητα καταλάβει την εξουσία, τότε σημαίνει ότι μετατρέπει τις άλλες εθνοτικές ομάδες σε μειονότητες, δηλαδή χωρίς συμμετοχή στην άσκηση της πολιτικής εξουσίας ή περιορισμένη συμμετοχή.
Το ελληνικό παράδειγμα ή η ελληνική πολιτική ιστορία για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα αναγνώρισε την ελευθερία του ανθρώπου να συμμετέχει ελεύθερα σε όποιο εθνοτικό, γεωγραφικό, πολιτισμικό υποσύνολο στη βάση της αυτονομίας και παράλληλα τη συνοδική συγκρότηση της εξουσίας ώστε κανένα υποσύνολο να μην αυτονομείται έναντι της σύνολης κοινωνίας.Φυσικά μαζί με πρόσθετα μέτρα.
Αν λοιπόν οι Ελληνκύπριοι θέλουμε να είμαστε ελεύθεροι ως συλλογική ταυτότητα, οφείλουμε να αναγνωρίζουμε το ίδιο και στις άλλες συλλογικές ταυτότητες.

rose είπε...

Aγαπητέ Αντρέα στο πρώτο σχολιο σου και στο γιατι δεν ονομαζει κανεις όσους έπαιξαν με το έθνος..

και όσοι το έκαναν ή το κανουν ποιοι τους ακουν;

όσο θελουμε πατερουληδες και συντηρουμε την αναγκη αυτη, τόσο και εκεινοι θα έχουν ένα ρόλο στη ζωή μας και στην ιστορική μνημη με τα δικα τους διαστρευλωμενα πρόσωπα ή προσωπεία.

rose είπε...

Αγαπητέ Οσρ

το "ενδογενείς αντιπαραθεσεις" είναι και το ζητούμενο.. πότε αναλάβαμε τις τυχες σας σαν λαός;

απο την άλλη υπάρχουν οι δυναμικές που έχουν οι ομαδες και τα συνολα...

συνηθως "όλοι ανθρωποι είμαστε" πάντα εξυπηρετεί την ομαδα με την δυναμη στα χερια, και καταπιεζει του "άλλους" - γι αυτο η λυση συζητείται απο Ταλατ και Χριστοφια
που είνια οι ΜΑρωνιτες, που είναι οι Αμρενιοι κλπ, που είναι άραγε και όλα τα άλλα κοινωνικα συνολα που θα στηρίξουν ακόμα και αυτη τη βιωσιμοτητα της λύσης..

andreas f.stavrou είπε...

@rose
Η αναφορά μου σε αυτούς που εκμεταλλεύτηκαν το έθνος για ιδιοτελείς σκοπούς έχει μόνο πολιτική διάσταση. Δηλαδή δεν καταλαβαίνω τη καταδίκη του εθνικισμού ως "περιρρέουσας ατμόσφαιρας" , ωσάν να κυνηγάς φαντάσματα. Οι φορείς της εξουσίας όλοι ανεξαιρετα χρησιμοποίησαν τον εθνικισμό για ψηφοθηρικούς και μικροκομματικούς λόγους: ΑΚΕΛ, Μακάριος, ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ, ΔΗΣΥ.
Αυτά θα τα γράψει η ιστορία της Κύπρου;

rose είπε...

εδω θυματα της περιρρέουσας που πηγαν δικαστήρια και δεν βρηκαν το δίκαιο τους
ποια ιστορια Αντρέα και ποιοι αγώνες

όλα χανονται πριν πολεμηθουν

Ανώνυμος είπε...

και οι άλλοι πως πηγαν δικαστήριο και έβγαλαν και απόφαση τι κατάλαβαν;

http://osr55.wordpress.com/2008/09/12/
οι νεοφεουδάρχες κυριαρχούν και επί του ΑΔ-απόφαση κατά του “αγιου” κυκκου

Ο νόμος είναι όπως τον ιστό της αράχνης παγιδεύει και πιάνει στον ιστό της αποκλειστικά και μόνο τα μικρά έντομα, ενώ τα μεγάλα και «τρανά» τον ξεσκίζουν και τον διαπερνούν!!!

http://osr55.wordpress.com/2008/09/05/%


αεροπλάνο έπεσε.στοπ. 121 νεκροί. στοπ. 3 χρόνια πέρασαν.στοπ στα @@ μας.στοπ

και αλλα πολλά....
το λοιπόν..........

ωραία η κουβεντούλα ο κουλουσμάς κλπ όσο και να τα γράφετε εδώ μέσα εκεί έξω δεξιά αριστερά βόρεια και νότια

αν οι γαμημένοι εξουσιαστές δεν έχουν κόστος (κάτι να τους πονάει τελως πάντων) πάλι στα @@ τους θα μας γράφουν

ΠΡΑΞΕΙΣ φιλαράκι αντρίκο και όχι λογάκια του στυλ "γίνονται κοινωνικές διεργασιές και μπλα μπλα" και εν τω μεταξύ το "κράτος" αδίκου τους συνεχίζει να μας γαμάει ελεύθερα και ωραία

osr55@hotmail.com

andreas f.stavrou είπε...

@osr
Το πρώτο παραδείγμα που αναφέρεις για τη δικαστική εξουσία απλώς αποδεικνύει αυτό που είναι γνωστο, ότι η λεγόμενη διάκριση των εξουσιών του κράτους δεν αποτρέπει την αυθαιρεσία.Γι αυτό το πρόβλημα ποια είναι η θέση σου;
Για το δεύτερο παράδειγμα που αναφέρεις αποδεικνύει ότι δεν υπάρχει πολιτικό δίκαιο και ως εκ τούτου δεν αναλαμβάνονται οι πολιτικές ευθύνες, Ποια είναι η πρότασή σου;
Καλή η θεωρία, καλή και η πράξη. Μα και η όποια πράξη είναι πολιτική. Άρα προϋποθέτει ένα στοχασμός για το κοινό μας συμφέρον.
Πράξεις με την έννοια "του έχω ανάγκη από ηρωισμό" δε με αφορούν.

Ανώνυμος είπε...

κοίταξε να δεις και πάλι.....αυτά τα περί έχω ανάγκη από ηρωισμό και μπλά μπλα μην μου τα λες.....εξ ιδίων κρίνεις τα αλλότρια προφανώς...

αλλά ας μην τα χαλάσουμε εδώ...

τελως πάντων... έχω χορτάσει από περισπούδαστες αναλύσεις περί διακρίσεως των εξουσιών και μπλά

διάκριση των εξουσιών και κούφια λόγια..... από θεωρία έχω χορτάσει αρκετή στο πανεπιστήμιο

στην πράξη αυτό που γίνεται είναι ότι ο άνθρωπος παραμένει άνθρωπος με όλα τα καλά και τα σκατά του

οι δικαστές δεν είναι καλύτεροι άνθρωποι από τον μέσο άνθρωπο και ούτε πιο "σοφοί"

το σύστημα μας προάγει το μέσο αφού για να γίνεις δικαστής το μόνο που χρειάζεται είναι να είσαι δικηγόρος ή στην εισαγγελία για 6 χρόνια και interviw από τους 13 του ανωτάτου

ούτε εξετάσεις ούτε τίποτα

ή δικαστική εξουσία ελέγχει τη νομοθετική και την εκτελεστικη΄

την δικαστική όμως ποιος την ελέγχει;;;;;;

κανείς φυσικά!!!

βάζω στοίχημα αγαπητέ αντρέα ότι γνωρίζεις έστω και ένα υπουργό όπως και ένα βουλευτής αλλά σίγουρα δεν έχεις ιδέα για τους 13 δικαστές του ανωτάτου που αποτελούν την (ανεξέλεγκτη) δικαστικη εξουσία του τόπου

το ερώτημα είναι ποιος ελέγχει τους ελεγκτές!

έθεσα προσωπικά το συγκεκριμένο ερώτημα στον πρόεδρο του Ευρωπαικού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στις 16/9/2008 σε διάλεξη που έγινε στο ξενοδοχείο πίσω από το άγιο κύκκο μποουλινγκ

"2750 χρόνια πριν ο Ζάλευκος είπε ότι ο νόμος είναι σαν τον ιστό της αράχνης, παγιδεύει και κατασπαράζει μόνο τα μικρά εντομάκια ενώ τα μεγάλα (τύπου "αγιου" κύκου) τον ξεσκίζουν και το διαπερνούν

η βασική αρχή είναι ότι ουδείς είναι υπεράνω του νόμου

δυστυχως κάτι τέτοιος δεν φαίνεται να ισχύει

οι δικαστές ελέγχουν τους νομοθέτες ελέγχουν τους κυβερνώντες αλλά όμως ποιος ελέγχει τους ελεγκτές!

οι δικαστές είναι άνθρωποι και πολλές φορές δεν είναι καλύτεροι από τον μέσο άνθρωπο, πως αυτοί οι άνθωποι θα πρέπει να προβούν σε αυτοέλεγχο; τι πρέπει να γίνει;"

ξέρεις τι μου απάντησε;

χαμογελώντας (φάνηκε για καλός άνθρωπος και μορφωμενος) είπε ότι του θύμισε ένα φιλόσοφο (δεν θυμάμαι ποιον) που είπε ποιος θα μας φυλάει από τους φυλάκες;

η απάντηση είναι ότι πρέπει να βασιστούμε στην wisdom τους είπε, στην σοφία τους!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

γάμησε τα δηλαδή!

τέσπα

η ουσία είναι ότι όποιος δεν έχει κόστος ακόμα και κοινωνική κατακραυγή δεν θα πράξει τίποτε για σένα που σε έχει γραμμένο.....

ξέρεις τι σημαίνει να είσαι ανέλεγκτος για 30 χρόνια και να κόβεις και να ράβεις χωρίς να δίνεις λογαριασμός;

όχι, ούτε και γω, αυτοί όμως ξέρουν

όπως ο δικαστης του ανωτάτου ο οποίος γνωρίζει ότι ο ντιβέλοπερ δεν έχει άδεια οικοδομής και όμως

απλά αναβάλει την υπόθεση προφανω΄ς μέχρι να ολοκληρωθούν οι πολυκατοικίες
http://osr55.wordpress.com/2008/09/05/

τι πρεπει να γίνει;

δεν έχω μαγικές απαντήσεις και δεν έχω κανένα εγχειρίδιο δράσης

η μόνη απάντηση σε όλα είναι η πρακτική αντίδραση

το 1999 όταν ο γιαννίτσης υπουργ΄΄ος εργασίας του πασόκ και του σημίτη έφερε ένα απίστευτα αντιλαικο νομοσχέδιο για τα ασφαλιστικά ταμεία των εργαζομένων που τους τρώγαν τα λεφτά

1 εκατομύριο άνθρωποι βγήκαν στους δρόμους, πάγωσαν τα πάντα, ακόμα και τα περίπτερα απέργησαν και έτσι ο σημίτης απέσυρε και τον γιαννίτση και το νομοσχέδιο του

κάτι ανάλογο γίνεται σήμερα με τον αλογοσκούφη και το νόμο που γαμάει τους εργαζομένους

αν αντιδράσει και πάλι ο κόσμος θα τον στείλει σπίτι του

οι εξουσιαστές όσο δεν βρίσκουν αντίδραση απλά θα σε γαμάνε

αυτά τα περί πολιτικού δικαίου μην τα λες εφόσον δεν γνωρίζεις

πολιτικό δίκαιο δεν ειναι αυτο που εχεις στο μυαλό σου

τεσπα

πολιτικές ευθυνες δεν πρόκεται να αναληφθούν αν δεν΄υπάρχει λαική αντίδραση!!!!!!!

ΣΚΟΤΩΘΗΚΑΝ 121 άνθρωποι και ο αρμόδιος υπουργός Θράσου
(που έβγαλε 3.6 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΛΙΡΕΣ απο το χρηματιστήριο)

έδωσε συνέντευξη την ίδια μέρα μαζί με τους εκπροσώπους της ήλιος

και φυσικά έμεινε στην θέση του, αφού το παλληκαρι θεώρησε ότι δεν έχει ευθύνη!!

ενώ αν υπήρχε λαικός ξεσηκωμός και έβγαινε ο κόσμος στους δρόμους θα έφευγε κακήν κακώς αφού θα γνώριζαν οι "πολιτικάντηδες" ότι θα χάσουν κουκιά

αν δεν το καταλαβαίνεις αυτό τότε ΄χουμ πρόβλημα επικοινωνίας!

andreas f.stavrou είπε...

@osr
Συμφωνώ με τις διαπιστώσεις σου. Δεν είναι εκεί το πρόβλημα. Επειδή εσύ είσαι συνειδητοποιημένος σε αυτό τοεπίπεδο, δε σημαίνει ότι όλοιέχουν χρόνο να ασχοληθούν και να κατανοήσουν.
Προτείνεις διαδηλώσεις στους δρόμους και φέρνεις τοπαράδειγμα της Ελλάδας. Πιστεύω να έχεις κατανοήσει ότι εδώ οι πολίτες δεν αντιδρούν όπως στην Ελλάδα.
Συμφωνώ για την ανάγκη οργάνωσης των πολιτών σε μια νέα βάση. Αυτό είναι ζητούμενο και σου το είπα από την αρχή. Εσύ - δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί - επιμένεις σε δράση εδώ και τώρα. Ε, δεν πείθεις με αυτό τον τρόπο. Είναι δική σου ανάγκη και πρέπει να γίνει ανάγκη πολλών. Εκτός και αν είσαι οργανωμένος προπολλού, έχεις έτοιμα τα σχέδια δράσης και πολλούς σε ετοιμότητα και το μόνο που απομένει είναι ο δρόμος.

Ανώνυμος είπε...

απόν θέλει να πάει στον μύλο 5 μέρες κοσhiνίζει........

στα @@ μου και αν πείθω και αν δεν πείθω..........με το παρδόν κι όλας

στο ξαναέγραψα, εσύ εγω ο άλλος και ο παράλος είναι η κοινωνία

γίνε εσύ η αλλαγή που θέλεις να γίνει.........΄(δεν θυμάμαι που το άκουσα αλλα νομίζω παει εδώ)

δυο τρεις πέντε δέκα δεκαπέντε

γιαυτό σου λεω φιλε μου.......

οι "κοινωνικές διεργασίες" που επικαλείσαι και λαμβάνουν χώρα εδώ μέσα είναι απλά του κουλουσμά και του καφενέ...........

ο χώρος εδώ είναι εργαλείο δεν είναι αυτοσκοπός.......... η ζωή δεν είναι εδώ αλλά στην...ζωή!

κάνε εσύ την αρχή, μαζί 2, 3 και να δεις ότι θα ακολουθήσουν κι άλλοι

έλα σε επαφή osr55@hotmail.com και ευχαρίστως να συζητήσουμε τρόπους πολιτικής δράσης

αλλά οι προφάσεις εν αμαρτίαις του τύπου θέλω να προσφέρω αλλά δεν είναι έτοιμη η κοινωνία΄, ή θέλω να ακολουθήσω κάποιον αλλά δεν υπάρχουν άξιοι κλπ είναι πολύ δελεαστικές..........

η ιστορία επαναλαμβάνεται για πολλούς και στην ζωή και δαμεσαδα

http://osr55.wordpress.com/%cf%84%ce%b1-%

ΤΑ ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ και το κυπριακό φυτικό α-κίνημα


ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΧΟΛΗΝ ΤΟΥ ΠΕΡΙΩΝΥΜΟΥ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥ

‘Εμεινε μαθητής του Αμμώνιου Σακκά δυο χρόνια
Αλλά βαρέθηκε και την φιλοσοφία και τον Σακκά.
Κατόπι μπήκε στα πολιτικά. Ως τα παραίτησεν .

Ηταν ο Επαρχος μωρός
Κ’ οι πέριξ του ξόανα επίσημα και σοβαροφανή
Τρισβάρβαρα τα ελληνικά των , οι άθλιοι.

Την περιέργειαν του είλκυσε
Κομμάτ’ η Εκκλησία΄να βαπτιστεί

Και να περάσει Χριστιανός. Μα γρήγορα
Την γνώμη του άλλαξε . Θα κάκιωνε ασφαλώς

Με τους γονείς του , επιδεικτικά εθνικούς
΄και θα του έπαυαν – πράγμα φρικτόν –
ευθύς τα λίαν γενναια δοσίματα.

Επρεπεν όμως και να κάμει κάτι. Εγινε ο θαμών
Των διεφθαρμένων οίκων της Αλεξανδρείας,

Κάθε κρυφου καταγώγιου κραιπάλης.
Η τύχη του εφάν’ εις τουτο ευμενής’

Τον έδωσε μορφήν εισ άκρον ευειδή.
Και χαίρονταν την θείαν δωρεάν.

Τουλαχιστον για δέκα χρόνια ακόμη
Η καλλονή του θα διαρκούσεν. Επειτα-

Ισως εκ νέου στον Σακκά να πήγαινε .
Κι αν εν τω μεταξύ απέθνησκεν ο γέρος,

Πήγαινε σ’ αλλού φιλοσόφου ή σοφιστου’
Πάντοτε βρίσκεται κατάλληλος κανείς .

‘Η τέλος δυνατόν και στα πολιτικά
να επέστρεφεν – αξιεπαίνως ενθυμούμενος
τες οικογενειακές του παραδόσεις,
το χρέος προς την πατρίδα, κι άλλα ηχηρά παρόμοια.

Κωνσταντίνος Π. Καβάφης 1921

στο αφιερώνω με αγάπη όσο συνεχίζεις τις "διεργασίες" σου.......

Ανώνυμος είπε...

Ας φρόντιζαν (Κωνσταντίνος Καβάφης)

Κατήντησα σχεδόν ανέστιος και πένης.
Αυτή η μοιραία πόλις, η Αντιόχεια
όλα τα χρήματά μου τάφαγε:
αυτή η μοιραία με τον δαπανηρό της βίο.

Αλλά είμαι νέος και με υγείαν αρίστην.
Κάτοχος της ελληνικής θαυμάσιος
(ξέρω και παραξέρω Αριστοτέλη, Πλάτωνα
τι ρήτορας, τι ποιητάς, τι ό,τι κι αν πεις).
Από στρατιωτικά έχω μιαν ιδέα,
κ' έχω φιλίες με αρχηγούς των μισθοφόρων.
Είμαι μπασμένος κάμποσο και στα διοικητικά.
Στην Αλεξάνδρεια έμεινα έξι μήνες, πέρσι
κάπως γνωρίζω (κ' είναι τούτο χρήσιμον) τα εκεί:
του Κακεργέτη βλέψεις, και παληανθρωπιές, και τα λοιπά.

Όθεν φρονώ πως είμαι στα γεμάτα
ενδεδειγμένος για να υπηρετήσω αυτήν την χώρα,
την προσφιλή πατρίδα μου Συρία.

Σ' ό,τι δουλειά με βάλουν θα πασχίσω
να είμαι στην χώρα ωφέλιμος. Αυτή είν' η πρόθεσίς μου.
Αν πάλι μ' εμποδίσουνε με τα συστήματά τους -
τους ξέρουμε τους προκομένους: να τα λέμε τώρα;
αν μ' εμποδίσουνε, τι φταίω εγώ.

Θ' απευθυνθώ προς τον Ζαβίνα πρώτα,
κι αν ο μωρός αυτός δεν μ' εκτιμήσει,
θα πάγω στον αντίπαλό του, τον Γρυπό.
Κι αν ο ηλίθιος κι αυτός δεν με προσλάβει,
πηγαίνω παρευθύς στον Υρκανό.

Θα με θελήσει πάντως ένας απ' τους τρεις.
Κ' είν' η συνείδησίς μου ήσυχη
για το αψήφιστο της εκλογής.
Βλάπτουν κ' οι τρεις τους την Συρία το ίδιο.

Αλλά, κατεστραμένος άνθρωπος, τι φταίω εγώ.
Ζητώ ο ταλαίπωρος να μπαλωθώ.
Ας φρόντιζαν οι κραταιοί θεοί
να δημιουργήσουν έναν τέταρτο καλό.
Μετά χαράς θα πήγαινα μ' αυτόν.




........εν ολλίγοις φίλε μου, προφάσεις εν αμαρτίαις..........

οι θεοί δεν θα φροντίσουν να σου φτιάξουν κανένα τέταρτο ούτε πέμπτο ούτε εκτο ουτε ουτε.....

rose είπε...

το καλό με όσους αποδέχονται τη διαφορετικότητα είναι ότι είναι πολλοί διαοφρετικοί οι ίδιοι,

οι μα΄ζες αποκοιμίζονται και καθοδηγούνται ευκολότερα

οι ανθρωποι που επιχειρουν να σκεφτουν για τους εαυτους τους αναπόφευκτα είναι μοναχικοι..

αλλά όπως έκανα την ίδια σκεψη νωρίτερα σε άλλο μπλοκ, ελευθερία είναι μια σχέση..

καιαυτη η σχεση δεν κελινεται απαραίτητα αμεσως σε πλαισια δράσης...

αλλά εξελίσσεται..

εχω δει "επαναστάσεις" να καταλήγουν να είναι χειρότερες απο το αντικειμενο που πολεμησαν (όχι ιστορικα μόνο, αλλά απλές καθημερινες, προσωπικές)

η ομορφιά είναι και στην αποδοχή ότι εμέις είμαστε οι "αλλοι"