Η οικονομική κρίση λοιπόν έχει μεταμφιεστεί από την διεθνή και τοπική πολιτική ολιγαρχία σε δημοσιονομική κρίση. Ξαφνικά όλοι ανακάλυψαν την αιτία του κακού, το σπάταλο κράτος। Εγώ ο αφελής νόμιζα ότι η οικονομιμή κρίση είναι η ανακατανομή του πλούτου υπέρ της τοπικής και διεθνούς ολιγαρχίας με αποτέλεσμα να αυξάνεται η φτώχεια, η ανεργία, η υποαπασχόληση, η σταδιακή απώλεια των εργασιακών δικαιώμάτων των μισθωτών, η αβεβαιότητα της νέας γενιάς για το εργασιακό της μέλλον.Όλα αυτά είναι φαντασιώσεις.Το πρόβλημα είναι άλλο, το σπάταλο κράτος.
Η διεθνής ολιγαρχία και τα τοπικά της παπαγαλάκια λένε το νέο «ευαγγέλιό» τους από το πρωί ως το βράδυ, να το χωνέψουμε.
Τα πράγματα αγγίζουν τη γελοιότητα: αυτοί που δημιούργησαν το σπάταλο κράτος θέλουν να το περιορίσουν! Αυτοί που για δεκαετίες ζούσαν παρασιτικά σε βάρος της κοινωνίας απομυζώντας το δημόσιο πλούτο, αυτοί οι ίδιοι τώρα θα σώσουν το δημόσιο πλούτο! Αν το υπαρκτό πρόβλημα είναι το σπάταλο κράτος, τότε αυτοί που το δημιούργησαν δηλαδή οι κομματοκράτορες, να πάνε σπίτι τους.
Ο ΔΗΣΥ ως γνήσιος εκφραστής του επιχειρηματικού κεφαλαίου και το καλύτερο παπαγαλάκι της διεθνούς ολιγαρχίας κατέθεσε σήμερα προτάσεις για το σπάταλο κράτος. Πώς θα σώσουμε το δημόσιο πλούτο –με συγχωρείτε για το απρεπές ερώτημα – πώς θα περιορίσουμε το σπάταλο κράτος; Μα ειναι απλό, με ιδωτικοποιήσεις. Δηλαδή θα σώσουμε το δημόσιο πλούτο ξεπουλώντας τον. Θυμίζει την Αγγλία του 19 ου αιώνα που ήθελε να σώσει το σουλτάνο αρπάζοντας του εδάφη! Φυσικά ο σουλτάνος δε σώθηκε.
Πώς θα σώσουμε το σπάταλο κράτος; Με περιορισμό των θέσεων στο δημόσιο. Σωστό. Όμως θα πρέπει να απαντήσει ο ΔΗΣΥ σε ακόμα ένα ερώτημα: ποιες οι προοπτικές απασχόλησης των νέων εκτός δημόσιου τομέα; Και αν δεν υπάρχουν, τότε να απαντήσει σε ακόμα ένα ερώτημα: πως θα ζουν οι νέοι δεδομένου ότι δεν υπάρχουν προοπτικές ανακατανομής του οικονομικού προίόντος δια της εργασίας; Μήπως με τη δημιουργία μιας γενιάς των 500 ευρώ της οποίας το εισόδημα θα συμπληρώνεται από τους γονείς;
Εντάξει, να περιορίσουμε τις θέσεις στο δημόσιο. Μα τότε γιατί αναιδώς συζητούν στο παρασκήνιο αύξηση των θέσεων των βουλευτών;Οι θέσεις αυτές δε θα είναι στο δημόσιο αλλά σε κάποιο άλλο πλανήτη; Τόση υποκρισία εκ μέρους του ΔΗΣΥ;
Να περιορίσουμε το σπάταλο κράτος. Σωστό. Για ποιον όμως να το περιορίσουμε; Τι είναι σπατάλη και τι όχι;
Η απάντηση είναι απλή: περιορισμός του σπάταλου κράτους σημαίνει αφαίρεση παροχών /εισοδήματος από τους μισθωτούς. Γιατί;
Τα ποδοσφαιρικά σωματεία δεν εμπίπτουν στο σπάταλο κράτος, επιτελούν «κοινωνικό έργο» - έτσι κρίνουν οι κομματάρχες – και όχι μόνο φοροδιαφεύγουν αλλά και επιχορηγούνται από το κράτος. Στη χθεσινή συζήτηση στη βουλή αναδείχτηκε η κομματική ηλιθιότητα ,όταν όλα τα κόμματα - πλήν Οικολόγων – συμφώνησαν να μη δημοσιοποιηθεί ο κατάλογος των σωματείων με τα χρέη τους προς το κράτος « για να μην επηρεαστεί η κοινή γνώμη»!
Στο σπάταλο κράτος δεν συμπεριλαμβάνονται ούτε τα κόμματα.Για δέκα χρόνια συζητούν για τη νομιμοποίηση των κομμάτων και αρνούνται να αποφασίσον.Θέλουν να είναι υπεράνω του νόμου ώστε ανενόχλητοι να καταληστεύουν το δημόσιο πλούτο χωρίς συνέπειες! Παίρνουν επιχορηγήσεις και δίνουν λογαριασμό στον εαυτό τους!
Στο σπάταλο κράτος δεν ανήκουν ούτε οι βουλευτές. Αυτοί μετέτρεψαν τις αποδοχές σε επιδόματα ώστε να μην πληρώνουν φόρους από τη μερική τους απασχόληση στη βουλή.
Ποιοι άλλοι δεν ανήκουν στο σπάταλο κράτος;
Οι επιχειρηματίες, οι οποίοι αγωνίστηκαν να απαλλαγούν από τον έλεγχο του κράτους, να αυτορυθμίζονται στα πλαίσια της ελεύθερης αγοράς. Αλλά θέλουν «αναπτυξιακή πολιτική» από το κράτος, δηλαδή να πληρώσει το κοινωνικό σύνολο από το δημόσιο πλούτο τις επιχειρηματικές τους δράσεις! Είναι και κρατικοδίαιτοι και υπέρ της ελεύθερης οικονομίας!
Η κυβέρνηση φυσικά προωθεί αναπτυξιακά έργα.Όχι γιατί τα έχει ανάγκη η κοινωνία αλλά γιατί ένα δημόσιο έργο σημαίνει πολλά άλλα: μίζες, χορηγίες κλπ/
Και το πιο υποκριτικό:ο ΔΗΣΥ φοβάται ότι οι έλεγχοι για φοροδιαφυγή μπορεί να οδηγήσουν σε φαινόμενα διαφθοράς! Φτάνει δούλεμα κύριοι του ΔΗΣΥ.Οι βουλευτές σας είναι πρωταθλήτες στις δημόσιες καταγγελίες για διαφθορά των πολιτικών!!!!!!!!!!
Και η επωδός του ΔΗΣΥ: όχι νέες φορολογίες. Δηλαδή όχι νέες φορολογίες στους έχοντες και κατέχοντες.Άρα;
Είναι απλό: να πληρώθούν οι ζημιές εκ των υπαρχόντων: περικοπές μισθών και επιδομάτων και ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου. Δηλαδή να συνεχιστεί ομαλά η ανακατανομή του πλούτου υπέρ των λίγων, εκφραστής των οποίων είναι κατεξοχήν ο ΔΗΣΥ. Το καλύτερο παπαγαλάκι της διεθνούς οικονομικής ολιγαρχίας στην Κύπρο.
Και η επωδός του ΔΗΣΥ: η κινδυνολογία με το παράδειγμα της Ελλάδας. Φυσικά το παράδειγμα της Ελλάδας, που επικαλείται ο ΔΗΣΥ, μπορεί να διαβαστεί με πολλούς τρόπους. Ένας τρόπος είναι και το σύνθημα χιλιάδων πολιτών «να καεί, να καεί το μπουρδέλο η βουλή». Και το σύνθημα αυτό είναι μέρος της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα.
ΥΓ. Δεν είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι περισσότερο κράτος σημαίνει και πιο αποτελεσματκή πολιτική. Στον παρόντα χρόνο δεν είναι αυτό το ζήτημα, αλλά η συντονισμένη επίθεση της πολιτικής και οικονομικής ολιγαρχίας εναντίον του λεγόμενου σπάταλου κράτους, το οποίο η ίδια εξέθρεψε και δημιούργησε και με στόχο να συνεχίσει την πολιτική της οικονομικής λεηλασίας των πολλών από τους λίγους.
20 σχόλια:
να καεί το γαμημένο το μπουρδέλο με τους βρωμισμένους τους βολευτές μέσα.....
αλλά ποιος θα βάλει την φωτιά;;;
μόλις άκουσα τις μπούρδες του φούλη με τον νίκο κατά χακ χρυσάνθου αναστασιάδη αυτά τα λαμόγια ήθελα να βρω χρόνο να γράψω αλλά τα είπες εσύ αντρέα!
Καλα ρε φιλε Αναρχοκομμουνιστη που εχεις το μπλογκ, γιατι εχεις τον τιτλο Δημοκρατικος ;
Προσωπικα εγω που δεν ειμαι κομμουνιστης, οταν ακουω για υπερπρονομια που εχουν οι δημοσιοι υπαλληλοι, ειδικα συγκεκριμενοι απο αυτους, κανω παραλληλησμους με αλλες εποχες με τους Ευγενεις της αυλης του Βασιλια σε σχεση με τον υπλοιπο απλο λαο.
Επειδη εχουμε καποια αναπτυγμενη καπως οικονομια και ελευθερη οικονομια τα πραγματα ειναι λιγο καλυτερα ισοροπημενα. Η απαντηση ειναι για να μεν βαλλει φορους σε ολοκληρο τον λαο, το μοναδικο μερος του λαου που εχει υπερπρονομια σε συγκριση με τους υπολοιπους χωρις να ειναι ποιο παραγωγικο, πρεπει να υποστει θυσιες.
Και τι θυσια θα ειναι για καποιον που καθε χρονο εχει standard αυξησημ, μονιμοτητα, πιθανον και καποιοι εχουν πανω απο μια συνταξη(για να μην πουμε και για ποσα κλεφκουν με ενα η τον αλλο τροπο), να μειωθει ο μισθος του.
Οι Κομμουνιστες ειναι βεβαια με τους ευγενεις του δημοσιου. Τι να κανουμε, ποτε ειχατε νου για να αποκτησετε τωρα ;
Θα συμφωνησω με τουτα : Γιατί;
"Τα ποδοσφαιρικά σωματεία δεν εμπίπτουν στο σπάταλο κράτος, επιτελούν «κοινωνικό έργο» - έτσι κρίνουν οι κομματάρχες – και όχι μόνο φοροδιαφεύγουν αλλά και επιχορηγούνται από το κράτος. Στη χθεσινή συζήτηση στη βουλή αναδείχτηκε η κομματική ηλιθιότητα ,όταν όλα τα κόμματα - πλήν Οικολόγων – συμφώνησαν να μη δημοσιοποιηθεί ο κατάλογος των σωματείων με τα χρέη τους προς το κράτος « για να μην επηρεαστεί η κοινή γνώμη»!
Στο σπάταλο κράτος δεν συμπεριλαμβάνονται ούτε τα κόμματα.Για δέκα χρόνια συζητούν για τη νομιμοποίηση των κομμάτων και αρνούνται να αποφασίσον.Θέλουν να είναι υπεράνω του νόμου ώστε ανενόχλητοι να καταληστεύουν το δημόσιο πλούτο χωρίς συνέπειες! Παίρνουν επιχορηγήσεις και δίνουν λογαριασμό στον εαυτό τους!
Στο σπάταλο κράτος δεν ανήκουν ούτε οι βουλευτές. Αυτοί μετέτρεψαν τις αποδοχές σε επιδόματα ώστε να μην πληρώνουν φόρους από τη μερική τους απασχόληση στη βουλή."
Βασικα ουλοι στην Κυπρο οι οποιοι ειναι διεφθαρμενοι και ειναι υπερανω χωρις κανενας να μπορει να τους αγγιξει και ακολουθουν ζημιογονες για ολους τους υπολοιπους πολιτικες εκτος που την ομαδα τους, πρεπει να χτυπηθουν.
Ναι μιλω τζαι για την ΠΑΣΥΔΥ, μιλω τζαι για τους σουπερ κλεφτες μονοπωλιο της ΑΗΚ (επειδη εν καταλαβεις που οικονομικα εν καταλαμβαινεις τι συμβαινει με αυτους) αλλα και με γιατρους και δικηγορους στον ιδιωτικο τομεα.
Ο ΔΗΣΥ ως πολιτικο κομμα δεν το βλεπω να συγκρουεται με ολα αυτα τα κατεστημενα. Αρα ναι ειναι και αυτοι καπως υποκριτες. Που την αλλη εαν με ρωτας εαν το ΑΚΕΛ εχει την χειροτερη οικονομικη πολιτικη που ολους τους υπολοιπυς, ε πως να το κανουμε, εσχει την.
scorpion ο κομουνιστής είναι το ίδιο με τον αναρχοκομουνιστή;
«scorpion ο κομουνιστής είναι το ίδιο με τον αναρχοκομουνιστή;»
Ο αναρχοκομμουνιστης ειναι συγκεκριμενου τυπου κομμουνιστης. Ειναι κομμουνιστης αλλα μπορει να μην πιστευει πως πρεπει να υπαρχει ενα κεντρικο κρατος. Να θελλει κομμουνισμο χωρις κρατη. Αλλα εν να υποστηριξει οτι υποστηριζουν τζαι οι αλλοι κομμουνιστες δηλαδη τους δημοσιους υπαλληλους στο δημοσιο τομεα η θα ειναι εναντιον της ελευθερης αγορας.
Μπορει να καμω λαθος δαμε αλλα ο φιλος που εχει το μπλογκ πρεπει να ειναι ακροαριστερος αναρχικος δηλαδη αναρχοκομμουνιστης η τουλαχιστον να βρισκεται κοντα σε αυτο που αποκαλουμε "αναρχοκομμουνισμος".
και στον κοινωνικό σύστημα του αναρχοκομουνισμού πως λαμβάνονται οι αποφάσεις;
@skorpion
Προσωπικά δεν ξέρω τι είναι ο αναρχοκομμουνισμός γι αυτό και δεν αυτοπροσδιορίζομαι ως τέτοιος.
Αλλά εσύ για να είσαι τόσο σίγουρος ότι έιμαι αυτό που εσύ λες,κάτι θα ξέρεις.
Μπορώ όμως να σε βεβαιώσω με αυτά που ξέρω και έχω άποψη ότι ο τρόπος σκέψης σου λίγη σχέση έχει με τη δημοκρατία. Γι αυτό λοιπόν έχω και τον τίτλο δημοκρατικός στο ιστολόγιο, για να διερωτούνται κάποιοι όπως και εσένα. Αυτή η διερώτηση είναι μια βαθιά δημοκρατική πράξη.
Φιλε Αντρεα Φ Σταυρου, απολογουμαι. Με παρασυρε το οχι και τοσο πολυ δημοκρατικο «να καει να καει το μπουρδελο η βουλη». Αλλα ξερω δεν το εννοουσατε ετσι ακριβως.
Αυτο περι του Αναρχικου. Τωρα για το εαν αυτα που λες εχουν καποια σχεση με την λογικη και το καλο της οικονομιας του τοπου η ειναι οι γνωστες κομμουνιστικες πεποιθησεις οι οποιες εχουν αποδειχθει περιτρανα το πως δεν ισχυουν... Τι να σου πω. Εγω εχω γραψει ενα αντιλογο σε αυτα που λες, για να δουμε εαν μπορεις να απαντησεις.
«Μπορώ όμως να σε βεβαιώσω με αυτά που ξέρω και έχω άποψη ότι ο τρόπος σκέψης σου λίγη σχέση έχει με τη δημοκρατία.»
Δεν το νομιζω. Ελπιζω παντως να εισαι πολυ πιο δημοκρατικος απο οτι δειχνεις μεχρι τωρα. Παραδειγματος χαρην δεν ειναι πολυ δημοκρατικο να γραφεις κατι, να σου κανει καποιος κριτικη και να μην σχολιαζεις την αποψη και τα επιχειρηματα που εχει εκφρασει το αλλο προσωπο.
Εμενα με ενδιαφερει να ασχοληθεις με αυτα που λεω για τα υπερπρονομια δημοσιων υπαλληλων, αυτο ειναι το δυσκολο. Να πεις ευθεως«ειναι προς το συμφερον του λαου να διατηρηθουυν αυτα τα προνομια».
Εγω προσωπικα πιστευω πως η λογικη «να συγκεντρωσουμε υπερπρονομια και να απαξιωσουμε τον ιδιωτικο τομεα διοτι ... ταχα ο δημοσιος τομεας ειναι καλυτερος απο τον ιδιωτικο που πρεπει να απαξιωθει» ειναι συνταγη καταστροφης και αυτο λεει η οικονομικη επιστημη. Ειδαμε στην πραξη τα αποτελεσματα αυτης της συνταγης.
Αλλα τοτε οι Ελληνες Ελλαδιτες δεν ελεγαν τιποτε για φωτιες στην βουλη.
Ευτυχως παντως συμφωνησα μαζι σου σε μερικα σημεια απο που καποια κατεστημενα ΚΛΕΦΤΕΣ πρεπει και αυτοι να «θυσιασουν» (χα χα χα) καποια απο τα υπερπρονομια που εχουν. Συμφωνω απολυτως να κυνηγησουν τις ποδοσφαιρικες ομαδες.
Επισης, εαν συμφερε οικονομικα αυτη την περιοδο να μην μειωθουν τα υπερπρονομια των Δημοσιων υπαλληλων, θα περιμενε κανεις πως ο Χριστοφιας που οσο ανικανος και εαν ειναι τουλαχιστον λαλει δκυο τρια "Πρεπει και Θα κανουμε" να μην μιλουσε για μειωσεις υπερπρονομιων δημοσιων υπαλληλων. Εχει ιδεολογικο αλλα πιο σημαντικα πολιτικο συμφερον να μην λαλουσε τιποτε φυσικα το πιο σημαντικο δεν ειναι τα «ΘΑ» του αλλα τουτες οι καημενες οι πραξεις.
Τουτο δεν το λαλω για μενα. Αλιμονο αν περιμενω τον Χριστοφκια για να κατανοησω δυο τρια πολυ απλα πραγματα. Απλως για να καταλαβεις πως οταν διαχειριζεσαι μια οικονομια δεν μπαινει και πολυ θεμα ιδεολογιας. (Ετσι πρεπει να ειναι). Επισης γνωριζει πως το πολιτικο κοστος νεων φορολογιων οπως αυτο για επανεκτιμιση της ακινητης περιουσιας θα εχει τεραστιο πολιτικο κοστος. Αρα και σε καποιον οπως τον Χριστοφια η οικονομικη επιστημη φκενει τζαι φωναζει του το τι πρεπει να γινει. Ασχετως εαν παρολο που φκαλει ενα ΘΑ κανουμε, στην πραξη δεν βλεπουμε αποτελεσματα. Επισης λογω ιδεολογιας/πολιτικης σκοπημοτητας καπου λεει τζαι ξελαλλει. Αλλα το θεμα ειναι πως εκαταλαβε τουλαχιστον σε καποιο βαθμο πως πρεπει να μειωθουν τα υπερπρονομια, υπερσπαταλες και αντιπαραγωγικοτητα στο δημοσιο.
Αυτα τα γραφω για εσενα και οχι για εμενα. Τα λεφτα δεν φυτρωνουν δυστυχως στα δεντρα και εαν δεν προσεχουμε τις στατιστικες μας θα γινουμε η νεα Ελλαδα. Ηδη σε αυτη την πορεια ειμαστε.
δηλαδή ρε scorpion θεωρείς ότι το σύστμα που υπάρχει σήμερα στην κύπρο στην ελλάδα και στα πλείστα κράτη είναι δημοκρατία;
τέσπα επειδή δεν σε βλέπω να απαντάς αλλα απλά να υπεκφεύγεις
θα σου απαντήσω εγώ όσον αφορά τον αναρχοκομουνισμό ή ελευθεριακό κομουνισμό
οι αποφάσεις λαμβάνονται αμεσο δημοκρατικά
ο αναρχισμός ως σύστημα οργάνωσης της κοινωνίας είναι το κατεξοχήν δημοκρατικό σύστημα
για περισσότερες λεπτομέρεις με δικές μου σκέψεις σε μια συζήτηση που είχα
http://osr55.wordpress.com/2010/02/09/
το πιο δύσκολο πράγμα είναι να ξεμάθεις αυτό που έμαθες
ειδικά αν δεν έχεις επαφή με την κοινωνιά και δεν έχεις συγκρουστεί με αυτό που ονομάζεται εξουσία γενικότερα
@skorpion
Γράφεις πολλές και σκόρπιες σκέψεις και είναι δύσκολο να σου απαντήσω σε όλες.
Ο παραλληλισμός των ΔΥ με ευγενείς του μεσαίωνα είναι ατυχής. Οι ευγενείς και ο βασιλιάς στα πλαίσια της φεουδαρχίας έλεγχαν πηρως το οικονομικό και πολιτικό σύστημα και οι άνθρωποι ήταν ιδιοκτησία τους, δουλοπάροικοι.
Το "αντίστοιχο στο παρόν" δεν είναι οι ΔΥ αλλά οι κάτοχοι του πολιτικού και οικονομικού συστήματος, δηλαδή κόμματα-ΟΕΒ-ΚΕΒΕκλπ.
Οι ΔΥ είναι τα "μαντρόσκυλα" του αφέντη, δηλαδή ο μηχανισμός με τον οποίο ο κάτοχος της εξουσίας επιβάλλει τη θέλησή του στο λαό.
Τα υπέρπρονόμια των ΔΥ είναι μια πολιτική που μετέφεραν στην Κύπρο οι Άγγλοι για να εξασφαλίσουν ότι τα μαντρόσκυλα θα είναι πιστά στον αφέντη. Από αυτούς έμαθαν και οι τοπικοί ηγεμόνες και τους χρησιμοποίησαν κατάλληλα.
Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι όπως νομίζεις μόνο οικονομικό αλλά και πολιτικό.
Ποια είναι η θέση μου για τα υπερπρονόμια των μισθωτών του κράτους; Διαφωνώ με την παροχή προνομίου σε οποιοδήποτε. Όπου υπάρχει προνόμια σημαίνει θεσμοθετημένη ανισότητα.
Τα παραπάνω όμως δεν απαντούν στο ζήτημα της οικονομικής κρίσης. Ποιος ευθύνεται και ποιος πρέπει να πληρώσει τις ζημιές; Αυτό είναι το ζήτημα.
Από το 1990 η οικονονμία αποδεσμεύτηκε από τον έλεγχο του κράτους στα πλαίσια της λεγόμενης παγκοσμιοποίησης και αυτο-ρυθμιζόταν.Το πολιτικό σύστημα επέτρεψε την αυτονόμησή της και παράλληλα θεώρησε ως κατάλληλη την ευκαιρία και τα κόμματα να αυτορυθμίζονται, να είναι υπεράνω του νόμου. Η οικονομική και πολιτική ολιγαρχία έλεγχαν πλήρως το πολιτικό κια οικονομικό σύστημα και απέτυχαν να το διαχειριστούν σωστά.
Ας πληρώσουν τα λάθη τους, ποιο είναι το πρόβλημα;Δηλαδή άλλοι εκλέφταν και άλλοι να πληρώνουν;
Με διαφορετικά λόγια, το πρόβλημα δεν είναι δημοσιονομικό - όπως παρουσιάζεται, αλλά συστημικό.Και να βελτιωθούν τα δημόσια οικονομικά , αυτοί που έχουν συνηθίσει να τα αρπάζουν αποζώντας σε βάρος των άλλων, το ίδιο θα ξανακάνουν.
andreas f.stavrou
Συμφωνω απολυτως με το πρωτο μερος του μηνυματος σου αλλα διαφωνω με το δευτερο.
Γενικοτερα μου αρεσουν οσα εχεις πει κατα καιρους για το προβλημα της κομματοκρατιας στην Κυπρο.
Οι δημοσιοι υπαλληλοι οπως και ολες οι ομαδες που εχουν υπερπρονομια, συμετεχουν σε συστημα διαφθορας και γενικα παρασιτουν, δεν εξυπηρετουν μονο τους πολιτικους αλλα και οι πολιτικοι με την σειρα τους τους εχουν αναγκη και πιθανον να τους φοβουνται σε καποιο βαθμο.
«Από το 1990 η οικονονμία αποδεσμεύτηκε από τον έλεγχο του κράτους στα πλαίσια της λεγόμενης παγκοσμιοποίησης και αυτο-ρυθμιζόταν.Το πολιτικό σύστημα επέτρεψε την αυτονόμησή της και παράλληλα θεώρησε ως κατάλληλη την ευκαιρία και τα κόμματα να αυτορυθμίζονται, να είναι υπεράνω του νόμου. Η οικονομική και πολιτική ολιγαρχία έλεγχαν πλήρως το πολιτικό κια οικονομικό σύστημα και απέτυχαν να το διαχειριστούν σωστά.
Ας πληρώσουν τα λάθη τους, ποιο είναι το πρόβλημα;Δηλαδή άλλοι εκλέφταν και άλλοι να πληρώνουν;»
Οχι, απο το 90 και επειτα τα υπερπρονομια των δημοσιων υπαλληλων δεν καταργηθηκαν. Τα κομματα τα οποια δεν καταργησαν αλλα επετρεψαν την αυξηση αυτων των προνομιων, που οπως συμφωνεις χρησιμοποιουν τον κρατικο μηχανισμο και ΔΥ για δικο τους οφελος, πρεπει να αντιστρεψουν αυτη την αδικια. Που προκαλει τεραστια δημοσιονομικα προβληματα.
Δεν διαφωνω καθολου πως αυτοι που ειναι κλεφτες πρεπει να χτυπηθουν και στην κομματοκρατια που ζουμε τα ματια μας πρεπει να επικεντρωθουν στα κομματα. Αυτοι επιτρεπουν και το φαγοποτι στην ΑΗΚ που ζουμε τωρα. Αυτοι επετρεψαν και να μην ερθει το φυσικο αεριο οταν επρεπε. Γενικως τα κομματα και η διαφθορα πανε μαζι.
Απο εκει και περα, ειναι διαφθορα να εχεις δυσαναλογα μεγαλο κρατος, υπερπρονομια, κρατικους και ημικρατικους οργανισμους οπου πλεον εγινε θεσμος στην Κυπρο να οριζονται οι παντες με κομματικα κριτηρια χωρις κανενας να το θεωρει ολιγον αφυσικο.
Και φυσικα αυτοι ολοι οι κομματοποιημενοι οργανισμοι ενδιαφερονται οχι για τα οικονομικα του τοπου η για το πολιτικο συμφερον του τοπου αλλα για την δικη τους τζεπη και του κομματος.
Προσωπικα συμφωνω με την απελευθερωση της αγορας και την ελευση ξενων επιχειρησεων που δραστηροποιουνται ακομα και στο ρευμα. (Αν και δυστυχως το γεγονος πως η ΑΗΚ εχει τα δυκτια θα ειναι προβλημα.) Διοτι οι κρατικοι και ημικρατικοι οργανισμοι με τα υπερπρονομια τους δεν εχουν πολλους λογους να ειναι οσο παραγωγικοι γινεται και να πουλουν τα προιοντα τους στην μικροτερη τιμη. Μεταξυ σοβαρου και αστειου (παρολο εχει αρνητικες συνεπειες να ελεγχουν ξενοι εντελως τετοιους οργανισμους), εκανα την σκεψη πως θα ηταν η ΑΗΚ εαν την ελεγχαν εξολοκληρου ξενοι ασχετοι απο την δικη μας κομματοκρατια.
Προσωπικα πιστευω πως ο ΔΗΣΥ δεν εχει σκοπο να εφαρμοσει αυτα που προτινει πως πρεπει να γινουν. Αλλα και μασα τα λογια του σε οτι εχει να κανει με τους ΔΥ.
Και τελος ειπαμε, Ποδοσφαιρικες ομαδες(δαμε διαφθορα και κλεψια που παιζει) αλλα και γιατροι και κυριως δικηγοροι.
Τι ειναι οι περισσοτεροι βουλευταδες μας ; (δικηγοροι) Εδω και εαν μας κλεβουν με το να μεν πληρωνουν φορους τα καμαρια μας.
Για να μην αναφερθουμε σε σκανδαλα χρηματιστηριου, κατα ποσο το κρατος δεν διενεργει σωστα ερευνες και χρησιμοποιειτε απο τα κομματα για να κουκκουλωνει υποθεσεις κτλ κτλ.
Βασικα συμφωνω μαζι με το τελευταιο μηνυμα σου. Με αυτα που προτεινω εχουμε και δημοσιονομικη αλλα και συστιμικη λυση σε καποιο βαθμο διοτι οι κλεφτες πλεον εχουν λιγοτερα περιθωρια κλεψιας. Προσωπικα θεωρω λιγο δυσκολο να υπαρχει σοβαρο οικονομικο και δημοσιονομικο προβλημα σε μια χωρα χωρις να υπαρχει συστημικο προβλημα. Σιγουρα τα παμε καλυτερα απο την Ελλαδα οπου η διαφθορα και τα συστημικα ειναι μεγαλυτερα αλλα εχουμε προβλημα.
Προσωπικα εγω αυτη την διαφθορα την θεωρω μεγαλο προβλημα που λειτουργει εναντιον της ελευθερης οικονομιας και οχι υπερ της.
Ελπιζω να συμφωνεις με τα συμπερασματα μου.
Το ξεπουλημα σε ξενες επιχειρησεις (απελευθερωση της αγορας) πχ δεν βλεπω πως ειναι "συστημικο προβλημα" εκτος εαν η συγκεκριμενη συμφωνια ειναι ετεροβαρης. Ουτε οι συμφωνιες που καναμε με το αεροδρομιο και ξενους επενδυτες ηταν ετεροβαρης.
Γενικως δεν αποκλειω πως συγκεκριμενες συμφωνιες μπορει να μην ειναι επιθυμητες αλλα δεν καταλαβαινω την απολυτη αρνηση προς την ιδιωτικοποιηση κρατικων επιχειρησεων. Πρεπει να στηριζομαστε στην λογικη οικονομικων επιχειρηματων. Οπως ειπα απο πανω μπορει τετοια συμφωνια να εχει το αποτελεσμα να καταπολεμηθει η διαφθορα που υπαρχει. Μπορε πχ τα κομματα να προτιμουν ενα μερος της αγορας να παραμεινει κλειστο ωστε να εχει τον απολυτο ελεγχο η ελεγχομενη απο αυτους κρατικη επιχειρηση.
@skorpion
Aντικρύζεις το οικονομικό πρόβλημα ως πρόβλημα ΔΥ. Οι ΔΥ υπάρχουν στα πλαίσια ενός συστήματος και η παρουσία τους ικανοποιεί συγκεκριμένες οικονομικές και πολιτικές ανάγκες.Είναι μόνο μια πτυχή.
Η οικονομική κρίση στο παρόν έχει ως αποτέλεσμα και τη διαφοροποίηση της έννοιας της εργασία του πολίτη με όλα τα συνεπακόλουθα.Στην απρούσα φάση το κεφάλαιο επιθυμεί να αποβάλει τις επιβαρύνσεις από την εργασία, κληρονομιά του παρελθόντος, δηλαδή χρόνος, συντάξεις, επιδόματα κοινωνικής προστασίας και τέτοια. Το κεφάλαιο όμως , αν έχει κάποια κοινωική αντίληψη, πρέπει να δώσει μια πολιτική απάντηση πως αντιλαμβάνεται την μελλοντική οργάνωση της κοινωνίας για να επιβιώνουν οι άνθρωποι. Η αποσπασματική προσέγγιση λειτουργεί πάντοτε υπέρ του δυνατού.
Το πρόβλημα στο παρόντα χρόντο είναι ποιος ελέγχει το οικονονμικό και πολιτικό σύστημα. Γιατί η απόσπασή του από την κοινωνία από την οικονομική και πολιτική ολιγαρχία είχε ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση των όρων της ζωής για τους μισθωτούς.
Ουτε έχει κάποια σημασία στον παρόντα χρόνο το δίλημμα δημόσιες ή ιδωτικές επιχειρήσεις. Γιατί και στη μια και στην άλλη περίπτωση ελέγχονται από τρίτους για το ίδιο συμφέρον, δηλαδή κόμματα ή ιδιωτικό κεφάλαιο. Στη μια και στην άλλη περίπτωση η κοινωνία είναι απέξω άρα λειτορυγούν επιβαρυντικά για την ίδια.Για μένα λοιπόν το κυρίαρχο ζήτημα στον παρόντα χρόνο είναι ποιες αλλάγες γίνονται στο οικονομικό και πολιτιτικό σύστημα ώστε και "ες μικρόν" να υπάρξει έλεγχος από την ίδια την κοινωνία ώστε οι αποφάσεις που λαμβάνονται να εξυπηρετούν και το κοινωνικό συμφέρον. Δε με ενδιαφέρει ποιος με κλέβει. Με ενδιαφέρει να μην με κλέβουν.
Συγνωμη αλλα απο ολα αυτα που εγραψα εσυ κατεληκψες στο συμπερασμα πως το αντιμετωπιζω το οκονομικο προβλημα ως προβλημα ΔΥ ; Διαβασες αυτα που εγραψα ; Ειδες ποσες φορες ειπα πως ειναι μερος του προβληματος και οχι το μονο προβλημα ; Γιατι δεν σε καταλαβαινω καθολου, πως γινεται μετα απο αυτα που εγραψα να καταληγεις σε αυτο το συμπερασμα.
"οικονομική κρίση στο παρόν έχει ως αποτέλεσμα και τη διαφοροποίηση της έννοιας της εργασία του πολίτη με όλα τα συνεπακόλουθα.Στην απρούσα φάση το κεφάλαιο επιθυμεί να αποβάλει τις επιβαρύνσεις από την εργασία, κληρονομιά του παρελθόντος, δηλαδή χρόνος, συντάξεις, επιδόματα κοινωνικής προστασίας και τέτοια"
Που ; Και ποιο ειναι ακριβως το κεφαλαιο βρε ανθρωπε μου. Ολοι μας διαχειριζομαστε καποια κεφαλαια αλλα δεν διαφωνουμε με συνταξεις, επιδοματα κοινωνικης προστασιας και τετοια. Ποιοι κανουν τετοιο αιτημα και για ποιον λογο; Διοτι η εντυπωση μου ειναι πως στην πραγματικοτητα δεν συμβαινει αυτο που λες καθολου. Και ο μονος λογος που το λες ειναι πως ασχετως ποια ειναι η πραγματικοτητα αυτος ειναι ο τροπος να εξηγησεις την πραγματικοτητα με την ιδεολογια σου.
Διοτι εαν επιχειρηματιες αναγκαζονται να μειωσουν μισθους για να επιβιωσουν, δεν το κανουν διοτι μισουν την κοινωνια. Δηλαδη εσυ τι προτινεις ; Πες συγκεκριμενα. Εχοντας υποψην σου το πως λειτουργει η οικονομια στην πραγματικοτητα.
Αυτο δεν το λεω για να προσβαλω, ειναι η μονη απαντηση μου. Ο τροπος που καταλαβαινω την λογικη σου σε αυτο το σημειο.
Προτινεις κομμουνισμο ; Προτινεις να μην μπορουν οσοι εχουν εχουν υπαλληλους να μειωσουν μισθους η να κανουν απολυσεις ; Διοτι εγω αυτο θα το θεωρουσα καταστροφικο αλλα και διαφθορα.
"
Ουτε έχει κάποια σημασία στον παρόντα χρόνο το δίλημμα δημόσιες ή ιδωτικές επιχειρήσεις. Γιατί και στη μια και στην άλλη περίπτωση ελέγχονται από τρίτους για το ίδιο συμφέρον, δηλαδή κόμματα ή ιδιωτικό κεφάλαιο. Στη μια και στην άλλη περίπτωση η κοινωνία είναι απέξω άρα λειτορυγούν επιβαρυντικά για την ίδια."
Ειδες που αυτα που λες θυμιζουν αναρχοκομμουνισμο ; Εαν δεν ειναι δημοσιες και ανοικουν στο κρατος, εαν δεν ειναι ιδιωτικες και ανοικουν σε μερος της κοινωνιας που εχει κεφαλαιο, δινει εργασια σε συμπολιτες του, και γενικα διαχειριζεται την επιχειρηση, που θα ανοικουν ; Πως αυτη η κοινωνια που λες θα ελεγχει τις επιχειρησεις ; Εκτος εαν αναφερεσαι μονο στις λεγομενες κρατικες επιχειρησεις.
Το διλημα δημοσιες η ιδιωτικες επιχειρησεις το εβαλα διοτι στοχος των λογικων ανθρωπων που ασχολουνται με την οικονομια, ειναι η οικονομικη αναπτυξη, η σωστη διαχειρηση των οικονομικων των επιχειρησεων και η μειωση της διαφθορας. Ολοι αυτοι που ανεφερα προηγουμενως ειναι διεφθαρμενοι και δεν διοικουν σωστα τις επιχειρησεις τους, η μας κλεβουν χωρις να πληρωνουν φορους. Και τα κανουν αυτα επειδη μπορουν. Δηλαδη οσο μια ΑΗΚ εχει την ικανοτητα να κανει οτι κανει τωρα δεν εχει λογο να δουλεψει σε ενα αλλο επιπεδο.
Στοχος μου δεν ειναι να φιλοσοφησω τι σημαινει"η κοινωνια να ελεγχει τις επιχειρησεις και οχι το κεφαλαιο" που αναθεμα τα, τι σημαινει αυτο, αλλα να εχουμε οσο πιο λιγοτερο διεφθαρμενη και καλυτερα αναπτυγμενη οικονομια γινεται. Που αυτο θα πρεπει και να σημαινει και πιο πλουσια μεσαια ταξη πχ. Δηλαδη ο λαος σε μεγαλυτερο βαθμο απο οτι στο παρελθον να εχει στην προσβαση του στο κεφαλαιο. Να αυξηθουν και τα κερδη του κεφαλαιου και οι μισθοι του λαου. Αυτο παντως εγω δεν το ονομαζω "η κοινωνια ειναι απεξω".
Βεβαια αυτο δεν σημαινει πως μπορει στα πλαισια της ελευθερης οικονομιας να γινουν αγοραπωλησεες, και συμφωνιες που να κανουν ζημια στην οικονομια και στα οικονομικα του περισσοτερου λαου. Στοχος ειναι να μην συμβαινουν συχνα και αντιθετως να συμβαινουν αυτα που ειπα.
Αρα ναι το διλημμα δεν ειναι «ιδιωτικες η δημοσιες επιχειρησεις επειδη ο Σκορπιον εχει βιτσιο με το "ιδιωτικο». Περιεγραψα μια διεφθαρμενη κατασταση και προτινα μια λυση.
Θα ηθελα να ακουσω τον δικο σας τροπο για το πως "η κοινωνια να μην ειναι απ'εξω".
Προσωπικα ατομο το οποιο θεωρει την καταργηση του πλεον καλυτερου συστηματος για την κοινωνια λαο τον ανθρωπο α(τον φτωχο και τον πλουσιο) τον θεωρω στην κορυφη πυραμιδα της διαφθορας σε οτι εχει να κανει η ιδεολογια του. Εκτος εαν εχω παρανοησει αυτα που υποστηριζεις. Γνωριζεις ποια θα ειναι τα αποτελεσματα αυτης της ιδεολογιας φανταζομαι.
"Για μένα λοιπόν το κυρίαρχο ζήτημα στον παρόντα χρόνο είναι ποιες αλλάγες γίνονται στο οικονομικό και πολιτιτικό σύστημα ώστε και "ες μικρόν" να υπάρξει έλεγχος από την ίδια την κοινωνία ώστε οι αποφάσεις που λαμβάνονται να εξυπηρετούν και το κοινωνικό συμφέρον. "
Μα αυτα που προτεινω εγω ειναι να συμβουν οι αλλαγες που εχουν ως αποτελεσμα η κοινωνια να κανει περισσοτερο ελεγχο σε αυτους που αναφερα.
Εαν αυτος ειναι ο πρωτιστος στοχος μας και οχι το φιλοσοφειν δεν θα επρεπε συγκεκριμενα προς αυτο να λεμε τι πρεπει να συμβει και οχι να λεμε «μα δεν ειναι οι δημοσιοι υπαλληλοι το προβλημα».
Εγω πχ δεν ειμαι σιγουρος εαν οντος θελεται να ειστε μερος της αλλαγης προς το καλυτερο η ειστε μια αλλη πλευρα του διεφθαρμενου συστηματος καθως δεν σας ενδιαφερει να αλλαξουν μερικα πραγματα. Ξερεις και αυτοι που εχουν αυτη την σταση διοτι «αυτο ειναι ενα επιμερους ζητημα και δεν θα φερει συνολικη αλλαγη» και αυτοι συμβαλουν στην διαιωνιση ενος προβληματος. Και βεβαια δεν υπαρχει χειροτερο και πιο διεφθαρμενο συστημα απο αυτο που ειναι στοχος η ελευθερη οικονομια και το κεφαλαιο. Οσοι ειναι κομμουνιστες υποστηριζουν το πιο διεφθαρμενο συστημα μετα τον μεσαιωνικο φεουδαρχισμο.
λες :
«Για μένα λοιπόν το κυρίαρχο ζήτημα στον παρόντα χρόνο είναι ποιες αλλάγες γίνονται στο οικονομικό και πολιτιτικό σύστημα ώστε και "ες μικρόν" να υπάρξει έλεγχος από την ίδια την κοινωνία ώστε οι αποφάσεις που λαμβάνονται να εξυπηρετούν και το κοινωνικό συμφέρον. Δε με ενδιαφέρει ποιος με κλέβει. Με ενδιαφέρει να μην με κλέβουν.»
Στο απο πανω μου μηνυμα λεω πως συμφωνω με το συμπερασμα σας. Δεν καταλαβαινω γιατι διαφωνεις μαζι μου. Πιθανον να βλεπεις την ελευθερη οικονομια ως διαφθορα διοτι το κεφαλαιο βρισκεται εξω απο την κοινωνια η κατι τετοιο. Εκτος εαν δεν εκαταλαβα καλα την αποψη σας. Εκει εχεις εσυ ευθηνη καθως ενω λεω και για ιδιωτες (ξεχασαμε και την εκκλησια που ως μεγα παρασιτο ειναι στην κατηγορια και ιδιωτες και κρατικοι) που ειναι παρασιτα, απαντας οσαν να ειπα κατι εντελως διαφορετικο.
Φυσικα υπαρχει προβλημα οταν οντως το κεφαλαιο βρισκεται εξω απο την κοινωνια και δεν φτανουν τα κερδη του σε αυτη η δεν αυξανεται η αγορα εργασιας.
Ουτε διαφωνώ ούτε συμφωνώ.Απλώς ανταλλάσσουμε απόψεις προσπαθώντας να επικοινωνήσουμε.
Συνοπτικά υποστηρίζω ότι το πρόβλημα σήμερα είναι πολιτικό και οικονομικό.Σε σχέση μετο δημόσιο τομέα αυτό που βιώνουμε σήμερα είναι το αποτέλεσμα της λειτουργίας ενός συγκεκριμένου πολιτικού συστήματος.Άρα υπάρχει ένα πρόβλημα πολιτικό. Οι κάτοχοι τουπολιτικού συστήματος άμεσα και παρασκηνιακά συνεργάζοντας με το επιχειρηματικό κεφάλαιο και ουσιαστικά διαπλέκονταν προς ίδιο όφελος. Η οικονομία ήταν κρατικοδίαιτη. Αν το οικονομικό και πολιτικό σύστημα συνεχίσει να λειτουργεί με τους τωρινούς κανόνες, τότε το πρόβλημα δεν ξεπερνιέται,Μπορεί με διάφορα αποσπασματικά μέτρα να επιβραδυνθεί το αναπόφευκτο, όμως δε θα αντιμετωπιστεί.
Όταν ξέσπασε η οικονομική κρίση όλοι ανεξαιρέτως συμφωνούσαν ότι η αιτία ήταν η απουσία ελέγχων στη λειτουργία της λεγόμενης ελεύθερης αγοράς. Το ξέχασαν. Γιατί;
Για τους ΔΥ νασταματήσουν να παίρνουν μισθό για ένα χρόνο και να εξοικονομηθεί ένα δισ..Λύθηκε κάποιο πρόβλημα ή απλώς αναβλήθηκε η όξυνσή του; Και ας πούμε ότι το κόμμα έχει ανάγκη 100 εκ. και η ποδοσφαιρική ομάδα 50. Και προχχωρώ σε αναπτυξιακά έργα και παίρνω τις μίζες κάτω από το τραπέζι για το κόμμα και την ομάδα. Δηλαδή ο ΔΥ θα πληρώσει για να λύσουν τα προβλήματά τους τα κόμματα και οι ομάδες;
Εγώ είμαι μισθωτός και πληρώνω όλες μου τις υποχρεώσεις προς το κράτος. Ο Αβ. Νεοφύτου που φωνάζει από το πρωι ως το βράδυ τις έχει εκπληρώσει;Εφόσον κατέχει πολιτική θέση θέλω να ξέρω ότι δεν είναι κλέφτης και πράγματι δεν ενεργεί υστερόβουλα. Επίσης θέλω να ξέρω ο Μ. Μαυρομμάτης που έχει άποψη αν έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του προς το κράτος ώστε να ξέρω τα ελατήριά του.
Είμαι εκπαιδευτικός. Κατά κανόνα όλοι τα φορτώνουν στους εκπαιδευτικούς και γιατί είναι οι μόνοι ορατοί στο εκπαιδευτικό σύστημα. Λοιπόν, να γίνουμε όλοι ορατοί, να ξέρουμε ποιος είναι αυτός που λέει κάτι και γιατί το λέει και να ναλαμβάνει ο κάθε΄νας τις ευθύνες που του αναλογούν.
Προσωπικά μου είναι αδιάφορο αν γίνουν απολύσεις από τις επιχειρήσεις. Αυτό που με ενδιαφέρει, εφόσον είμαστε οργανωμένη κοινωνία, είναι ο κάθε άνθρωπος απολυμένος ή μη να εξασφαλίζει μια αξιοπρεπή διαβίωση.
Και ακόμα καλύτερα αν το εξασφαλίζουμε χωρίς εργασία!!!
Αφού η οικονομία είναι ελεύθερη, γιατί το επιχειρηματικό κεφάλαιο δεν κάμνει επενδύσεις και από το πρωί ως το βράδυ ζητά κίνητρα και έργα από το κράτος; Τι εννοείς ελεύθερη οικονομία;
Ναι εχεις δικαιο, ο τονος μου στο πανω μηνυμα δεν ηταν αυτος που επρεπε. Τωρα για αυτα που λες εδω.
Διαφωνω οριζοντιως καθετως και διαγωνιως με την λογικη «αν δεν λυθει ενα προβλημα εντελως να μην αρχισουμε να το επιλυουμε» η με την λογικη «γιατι να με «πιασουν» εμενα, εσχει τζαι αλλους "κλεφτες" τζαι εαν με πιασουν εμενα αυτο δεν σημαινει πως το κλεψιμο δεν θα σταματησει ποτε». Βεβαια η λεψη κλεφτης ειναι βαρια και δεν ισχυει. Απλως σε αυτο τον κοσμο υπαρχουν αυτοι που εχουν περισσοτερα προνομια απο οτι θα ηταν πρεπον, για διαφορους λογους ειδικα σε συγκριση με τους υπολοιπους. Χωρις κατα την αποψη μου να τα εχουν κερδισει εξολοκληρου απο την αξια τους. Τωρα που εχουμε οικονομικη κριση δεν εχουμε επιλογη παρα να συγκρωστουμε με αυτη την κατασταση αλλα εαν με ρωτας επρεπε να συμβαινε και στο παρελθον.
Αρα μου ειναι δυσκολο να θεωρησω πως και ο Νεοφυτου που λες αδικει του ΔΥ μισθωτους εφοσον γνωριζουμε ολοι πως δεν υπαρχει ποτε σωστη αξιολογηση ΔΥ, και δεν εχουν κινητρα σωστης παραγωγικοτητας εφοσον παντα κρινονται ως εξετερικοι. Γνωριζουμε ολοι πως μπαινουν στο Δημοσιο τομεα οι ΔΥ. Γνωριζουμε ολοι πως εχουν προσαυξισεις οπως και εαν πηγαινει η οικονομια του τοπου, κατι που προκαλει προβλημα σε μια οικονομια.
Γνωριζουμε ολοι πως τα κομματα θα αυξησουν τον αριθμο των ΔΥ ακομα και εκει που δεν χρειαζεται για να κερδισουν κομματικα οφελη.
Γνωριζουμε ολοι για κρατικους αξιωματουχους με τεραστιους μισθους.
Ειδικα αυτη η ΑΗΚ που μας εχει καταστρεψει με τον τροπο που διοικειται καθως ως παρασιτο που εχει το μονοπωλιο λειτουργει παρα ως επιχειρηση που να προσφερει στην κοινωνια. (αυτο το φυσικο αεριο δεν θα ερθει ποτε οπως φαινεται αλλα ο μισθος των κυριων παραμενει καμποσες χιλιαδες ευρω και οι φοροι μας να πηγαινουν πανω στο ρευμα). Αυτα για τους ΔΥ. Δεν ειναι βεβαια μονο οι ΔΥ αλλα ηρθε η ωρα και απο το ποδοσφαιρο και απο την εκκλησια, και οι κρατικες επιχειρησεις να αλλαξουν προς το λιγοτερο διεφθαρμενο και τουτος ο ανικανος ο προεδρος να παρει μετρα. (που επρεπε να παρει οχι χθες ουτε προχθες αλλα πριν 2 χρονια ατε περσι)
Αρα αυτος που θελει να απωλεσουν οι ΔΥ τα υπερπρονομια τους δεν νομιζω να νιωθει τυξεις. Αυτο που με ανυσυχει με τον Νεοφυτου ειναι ποιος ειναι ο βαθμος στον οποιο εννοει αυτα που λεει. Εαν ηταν κυβερνηση δεν ειμαι καθολου σιγουρος πως θα εκανε αυτα που υποστηριζει τωρα.
«Προσωπικά μου είναι αδιάφορο αν γίνουν απολύσεις από τις επιχειρήσεις. Αυτό που με ενδιαφέρει, εφόσον είμαστε οργανωμένη κοινωνία, είναι ο κάθε άνθρωπος απολυμένος ή μη να εξασφαλίζει μια αξιοπρεπή διαβίωση.
Και ακόμα καλύτερα αν το εξασφαλίζουμε χωρίς εργασία!!!»
Εαν γινουν απολυσεις απο τις επιχειρησεις η οικονομια θα παει πολυ χειροτερα και οι απολυσεις απο τις επιχειρησεις ειναι σημαδι αυτου. Και οταν η οικονομια παει χειροτερα και το κρατος εχει λιγοτερα εξοδα, και οι ανεργοι αυξανονται και δυσκολοτερα βρισκουν δουλεια, και οι συνθηκες διαβιωσεις για ολους ειναι καλυτερες.
Τι σημαινει δηλαδη «μακαρι χωρις εργασια ολοι μας να εχουμε αξιοπρεπης διαβιωση», δεν διαφωνω πως ειναι ωραια ευχη αλλα τι σχεση εχει αυτο με την συζητηση μας ;
Εαν εχεις ευρωστη οικονομια και οι ανεργοι θα εχουν περισσοτερα επιδοματα και λιγοτεροι θα ειναι οι ανεργοι, και πιο πολυ πλουσιοι οι εργαζομενοι και οι επιχειρηματιες. Γενικως το θεμα ειναι να πηγαινει η οικονομια καλα και απο εκει και περα ειναι λιγο πιο ευκολο το θεμα «πως να βοηθησουμε ομαδες που εχουν αναγκη τωρα που η οικονομια του τοπου μας πηγαινει καλα». Οταν υπαρχουν καμποσα λεφτα και οι φτωχοι δεν ειναι πολλοι αλλα λιγοι τοτε ειναι ευκολο το θεμα. Οταν συμβαινει μια μεγαλη οικονομικη κριση θα την πληρωσουν στο τελος οι πιο φτωχοι. Δυστυχως δεν ζουμε σε κοσμο οπου το προβλημα του scarcity να εχει λυθει.Οπως ειπα τα υπερπρονομια των ΔΥ σε αυτη την στιγμη συγκρουονται με τα συμφεροντα ολων των υπολοιπων ανθρωπων (πχ ανεργος του ιδιωτικου τομεα οπου αναγκαζονται να κανουν απολυσεις και μειωσεις μισθων).
Παντως δυσκολευομαι να πιστευψω πως πραγματικα δεν σε κοφτει εαν γινονται απολυσεις στον ιδιωτικο τομεα διοτι σιγουρα θα εχεις γνωστους και συγγενεις και φιλους που αντιμετωπιζουν προβληματα καθως δεν υπαρχει η σιγουρια και τα προνομια του ΔΥ. Απο την αλλη μπορει να ειναι τυχεροι. (δεν αστειευομαι). Εαν το εννοεις πως δεν σε κοφτει, δεν ειναι αυτη πολυ υπευθηνη σταση. Εαν εννοεις πως ειτε γινονται απολυσεις ειτε οχι ο σκοπος ειναι ολοι να ζουμε εχοντας αυτα που θελουμε για να ζησουμε αξιοπρεπως (που αυτο πρεπει να εννοεις), οπως ειπα πιο πανω αυτο ειναι λανθασμενη εκτιμηση της σημασιας των απολυσεων στον Ιδιωτικο Τομεα.
«Αφού η οικονομία είναι ελεύθερη, γιατί το επιχειρηματικό κεφάλαιο δεν κάμνει επενδύσεις και από το πρωί ως το βράδυ ζητά κίνητρα και έργα από το κράτος; Τι εννοείς ελεύθερη οικονομία;»
Ελευθερη οικονομια = Κυπρος και μη ελευθερη οικονομια = Σοβιετικη ενωση.
Υπαρχει και η Σουπερ διεφθαρμενη καμποσα κλειστη ελευθερη οικονομια τυπου Ελλαδας με ακομα μεγαλυτερο προβλημα δημοσιου τομεα οπου πραγματικα εχουν γραψει στα παλια τους τα παπουτσια τον επιχειρηματικο τομεα. Ειναι και πιο κομματικοποιημενοι και γενικα ο ιδιωτικος τομεας λειτουργει με τους ρυθμους του κρατους το οποιο κρατος λειτουργει με τους ρυθμους του κομματος. Το οποιο κομμα δεχεται μιζες και δωροδοκιες απο εδω και απο κει και γενικα δεν κανει καλα την δουλεια του και ειναι σουπερ παρασιτο. Ετσι και οι μεγαλυτερες επιχειρησεις στην Ελλαδα λειτουργουν ως συνεργατες του κομματικου κρατους. Αλλα και οι πιο μικροι επιχειρηματιες κλειστων επαγγελματων ισως να πρεπει να δωροδοκησουν για να καμουν την δουλεια τους η μετα να πουλησουν την αδεια τους στην μαυρη αγορα. Οποτε σκεφτομαι πως ειναι η Ελλαδα σε αυτους τους τομεις, αηδιαζω και ευχομαι να μην το παθουμε ποτε εμεις.
Οικονομια οπου η μεγαλυτερη επιχειρηση δηλαδη το κρατος να μην κανει αναπτυξιακα εργα δεν ειμαι σιγουρος εαν υπαρχει. Τουλαχιστον στον δυτικο κοσμο. Ισως η Σομαλια. Γινεται να εχεις την αποψη δηλαδη πως "γιατι εχουν απαιτηση απο το κρατος να κανει και αυτο εργα αναπτυξης ;» Μα ειναι win win το κρατος να κανει εργα αναπτυξης (χωρις μιζες) και για το κρατος και για τους επιχειρηματιες και για τους υπολοιπους.
Δηλαδη πιστευεις πως οι επιχειρηματιες στην Κυπρο θελουν να μην τα πηγαινουν καλα και εαν εχουν ευκαιριες θα τις απωλεσουν ;
Προς τι αυτο το μισος για αυτους που παιρνουν και δινουν και ειναι πολυ σημαντικο και παραγωγικο κυτταρο της κυπριακης οικονομιας; Εγω με τους ΔΥ δεν λεω γιατι το ενα, γιατι το αλλο. Γνωριζω πως ενας δημοσιος τομεας ειναι απαραιτητος απλως ειναι αναγκαιο περισσοτερο παραγωγικος, λιγοτερο κομματοποιημενος, με πιο λογικους μισθους. Δηλαδη να στοιχιζει λιγοτερο σε ολους μας. Ειδικα για τους πιο υψλομισθους κρατικους αξιοματουχους που εαν ακουσεις μισθους που παιρνουν να εξοργισθεις. Παντως παρολα τα προβληματα δεν νομιζω οι επιχειρηματιες μας να εξαφανιστικαν και να μην επενδυουν καθολου.
Ατε μακαρι να βγουμε απο αυτη την κριση με πιο ευρωση οικονομια αλλα με τους φορους που ερχονται τζαι με τα πραγματα να πηγαινουν χειροτερα για τοσο καιρο μας βλεπω ολους να γινομαστε φτωχοτεροι.
Εννοειται πως τιποτε προσωπικο με οποιοδηποτε ΔΥ δεν εχω αν και οι ΔΥ που γνωριζω μου εχουν πει ιστοριες τρομου για το πως διαχειροζονται οι ΔΥ γενικα τα οικονομικα του τοπου και ποσες μαφιες γινονται για να παιρνουν εξτρα επιδοματα η υπεροριες χωρις να δουλευουν οσο πρεπει.
Αυτο δεν σημαινει πως ολοι ειναι το ιδιο κτλ κτλ
Δημοσίευση σχολίου