Με αφορμή λοιπόν την πρόταση των δύο κομμάτων άρχισε μια συζήτηση με επίκληση της δημοκρατίας κυρίως από τα μικρότερα κόμματα, που διαφωνούν με τη συγκεκριμένη πρόταση.
Ολιγαρχία και δημοκρατία
Για να αποφευχθεί η εκπόρνευση των λέξεων πρέπει να τονιστεί ότι ούτε ο τωρινός εκλογικός νόμος ούτε ο προτεινόμενος έχουν οιανδήποτε σχέση με τη δημοκρατία. Γιατί το πολιτικό σύστημα όντας ολιγαρχικό αυτό το οποίο μπορεί κάποιος να υποστηρίξει είναι ότι η πρόταση ενισχύει ή αποδυναμώνει τον ολιγαρχικό χαρακτήρα του συστήματος.
Πραγματικά η πρόταση ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ ενισχύει την ολιγαρχία εντός της ολιγαρχίας με την έννοια ότι ένα μέρος της στοχεύει να ενισχύσει τη θέση του σε βάρος των άλλων ολιγαρχικών. Γι αυτό και παρατηρούμε ότι η σύγκρουση είναι σκληρή ανάμεσα στα ολιγαρχικά κόμματα.
Ο κ. Χάσικος του ΔΗΣΥ
Οκ. Χάσικος, βουλευτής του ΔΗΣΥ υποστήριξε ότι είναι δικαίωμα της πλειοψηφίας να αποφασίζει. Ο κ. Χάσικος θεωρεί το αυτονόητο ως πολιτική θέση. Και από την άλλη βγαίνει ο εκπρόσωπος τύπου του ΔΗΣΥ και υποστηρίζει ότι ο ΔΗΣΥ απαντά μόνο σε επιχειρήματα!
Φυσικά ο κ. Χάσικος δε μας λέει γιατί δεν περιέχεται στις προεκλογικές δεσμεύσεις του ΔΗΣΥ η συγκεριμένη θέση, ώστε να προβάλλει την κοινωνική νομιμοποίηση της θέσης του ΔΗΣΥ. Ή νομίζει ο κ. Χάσικος ότι τούτος ο τόπος έχει κτηνά που εξιοσοδοτούν εν λευκώ τον κάθε φεουδάρχη να ενεργεί κατά το συμφέρον του; Ευτυχώς, ο άνθρωπος δήλωσε ότι αποχωρεί από τη βουλή. Αυτό είναι προς τιμή του.
Ο κ. Μητσόπουλος του ΔΗΣΥ
Νέος άνθρωπος ο κ. Μητσόπουλος αλλά πάσχει από γεροντισμό των ιδεών. Τον έστειλάν σε μια εκπομπή να υποστηρίξει την τροποποίηση του εκλογικού νόμου. Και συνεχώς προέβαλλε ότι έκαμνε μια έρευνα στα άλλα μικρά κράτη και έχουν περισσότερους βουλευτές. Άρα θα πρέπει να αυξηθούν και στο μικρό κράτος της Κύπρου. Φυσικά η «έρευνα» του κ. Μητσόπουλου είναι μόνο για τον κάλαθο των αχρήστων. Απλώς δεν απαντά η έρευνά του και σε ένα άλλο ερώτημα:σε ποιο άλλο κοινοβούλιο στον κόσμο οι 11 από τους 63 βουλευτές είναι διορισμένοι ή ποσοστό 17% των βουλευτών;
Άλλο επιχείρημα του κ. Μητσόπουλου είναι ο τεράστιος φόρτος εργασίας των βουλευτών σε 21 επιτροπές! Έλεος κ. Μητσόπουλε! Το πρόβλημα είναι απλό, λιγόστεψετέ τις. Ή μήπως εκάμετε κάμποσες επίτροπες γιατι ο κάθε βουλευτής θέλει να είναι και πρόεδρος ή μήπως για να αδυνατούν τα μικρά κόμματα να παρακολουθούν τις εργασίες της βουλής; Και με βάση αυτό το σάπιο δεδομένο θα αλλάξει ο εκλογικός νόμος;
Και το ΑΚΕΛ
Το ΑΚΕΛ επιχειρηματολογεί κενολογώντας αναφερόμενο σε «εκσυγχρονισμό» - δε μας λένε ποιο είναι το ΄συγχρονο στο οποίο θα πρέπει να προσομοιάσουμε- ή επικαλούμενο τα άλλα κράτη της Ευρώπης. Το τελευταίο είναι το ΄συνηθες επιχείρημα πολιτικής ανευθυνοποίησης της ηγεσίας του ΑΚΕΛ: για το κυπριακό φταίνε οι προηγούμενοι, για την οικονομία φταίει το παγκόσμιο και για τον εκλογικό νόμο η καταραμένη η Ευρώπη ! Οι άνθρωποι είναι ετερόφωτοι , οπόταν θα πρέπει να απευθυνθούμε στους υπεύθυνους των προβλμάτων γιατί το ΑΚΕΛ δεν κυβερνά, απλώς υλοποιεί τις θέσεις που του επιβάλλουν άλλοι. Ποιοι άλλοι φταίνε; Τα άλλα κόμματα, που αποσύρθηκαν από τη συζήτηση!Έλεος!
Επίσης το ΑΚΕΛ είναι κατηγορηματικό:δεν πρέπει να υπάρξει οικονομικό κόστος. Και ποιος σας πιστεύει;
Κάποτε, το 2003, εβάλετε χέρι στα δημόσια ταμεία με την κρατική χορηγία προς τα κόμματα με τη δέσμευση ότι θα ρυθμιστούν με νόμο τα οικονομικά των κομμάτων. Το κόμμα που δεν αποδέχεται οποιοδήποτε έλεγχο στα οικονομικά του είναι το ΑΚΕΛ. Μετά από 7 χρόνια ποιος θυμάται τις δεσμέυσεις του;
Οι νέοι πολιτικοί κατακτητές
Το ΔΗΣΥ και το ΑΚΕΛ είναι ουσιαστικά οι πολιτικοί κατακτητές της κυπριακής κοινωνίας. Κατά ανάλογο τρόπο που ένας ξένος κατακτητής χρησιμοποιούσε το πολιτικό σύστημα προς ίδιον όφελος, έτσι και τώρα οι ομοεθνείς κατακτητές χρησιμοποιούν το πολιτικό σύστημα προς ίδιον όφελος.
Φυσικά υπάρχει διαφορά ανάμεσα στην εθνική (από αλλοεθνείς) και την πολιτική κατάκτηση (από ομοεθνείς). Στη μια περίπτωση οι λαοί επικεντρώνονται να διώξουν τον ξένο κατακτητή και να αποκτήσουν την εθνική τους ελευθερία. Στην άλλη οι λαοί σταδιακά επικεντρώνονται να διώξουν τον ομοεθνή κατακτητή και να αποκτήσουν την πολιτική τους ελευθερία.
Το πολιτικό πρόβλημα επί του παρόντος είναι η βαρβάρότητα της πολιτικής και οικονομικής ολιγαρχίας που διακαώς στοχεύει και προωθεί τη διαιώνιση της εξουσίας της πάνω σε ανθρώπους, χωρίς να ντρέπεται καθόλου. Αυτοί οι νέοι φεουδάρχες, που νομίζουν ότι η κοινωνία είναι ιδιοκτησία τους και μπορούν να δένουν και να λύνουν κατά το δοκούν σε βάρος των συμφερόντων της, είναι το πρόβλημα.
9 σχόλια:
Δυστυχως και αυτο θα περάσει Αντρέα
και το γνωρίζουν
Ας περάσει.
Η κοινωνία θέλει χρόνο να συνειδητοποίησει ποιοι την εμεταλλεύονται. Όμως η κοινωνία αλλάζει σταδιακά και σε πολιτικό επίπεδο.
(Tελευταία ενημέρωση 08:30)
Συνεχίζεται ο σάλος για το εσωτερικό σημείωμα του ΑΚΕΛ, με σαφείς αναφορές σε ρουσφέτι που διέρρευσε χθες κατά λάθος στα ΜΜΕ.
Η Αστυνομία οφείλει να διερευνήσει απόπειρα διάπραξης ποινικού αδικήματος υπέδειξε μιλώντας στο Ράδιο Πρώτο ο Πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών της Βουλής, Ρίκκος Ερωτοκρίτου.
Στο σημείωμα γίνεται αναφορά και στον Πρόεδρο του ΔΗΚΟ και της Βουλής, Μάριο Καρογιάν, για τον οποίο η επιθυμία του συγγραφέα του σημειώματος είναι να αισθανθεί υποχρεωμένος προς το ΑΚΕΛ και τον Πρόεδρο.
Αναλυτικότερα, στο μήνυμα γίνεται αναφορά σε διεργασίες για πλήρωση θέσης Αρχιτελώνη, για την οποία, όπως αναφέρεται, προωθείται αδελφός μεγαλοστελέχους του ΑΚΕΛ. Γίνεται, όμως, αναφορά και σε γυναίκα, σύζυγο αξιωματούχου του ΔΗΚΟ, που ενδιαφέρεται για την ίδια θέση. Η εν λόγω γυναίκα αφυπηρετεί σε 14 μήνες. Γι’ αυτό και το σημείωμα αναφέρει: «Ας της δοθεί αυτή η ευκαιρία και μετά προωθείται ο δικός μας».
Το συγκεκριμένο σημείωμα βρισκόταν στην κατοχή της ιδιαιτέρας γραμματέως του Γ.Γ. του ΑΚΕΛ, Άντρου Κυπριανού, και επρόκειτο να διαβιβαστεί, πιθανότατα προς τον ίδιο τον κ. Κυπριανού. Αντ’ αυτού στάλθηκε, χθες το πρωί σε όλες τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις, με τις οποίες επικοινωνεί, επί καθημερινής βάσης, το γραφείο του ΓΓ του ΑΚΕΛ.
Λύπη εκφράζει το ΑΚΕΛ, επειδή, όπως υποστηρίζει,''ένα λάθος σε αποστολή ηλεκτρονικής αλληλογραφίας γίνεται προσπάθεια να μετατραπεί σε θέμα στα ΜΜΕ''.
Ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΑΚΕΛ, Σταύρος Ευαγόρου δήλωσε ότι, "όπως σίγουρα συμβαίνει και με άλλους πολιτικούς χώρους, πόσο μάλλον με το μεγαλύτερο κόμμα της Κύπρου, αρκετός κόσμος επικοινωνεί καθημερινά μαζί τους, είτε για να εκφράσει τις απόψεις του, είτε για να εκφράσει κάποιο παράπονο, είτε για να ζητήσει συγκεκριμένη βοήθεια για κάποιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει".
"Εμείς ως ΑΚΕΛ", είπε ο κ. Ευαγόρου, "κρινόμαστε από το πώς εμείς ενεργούμε για να στηρίξουμε τον κόσμο και όχι από το αν τα διάφορα αιτήματα, προβλήματα ή απόψεις του κόσμου κρίνονται δικαιολογημένα ή αδικαιολόγητα".
"Το ΑΚΕΛ", συμπλήρωσε, "συμπεριφέρεται πάντοτε και αυτό το ξέρει καλά ο κόσμος, όπως σημείωσε, στο πλαίσιο της διαφάνειας και της αξιοκρατίας".
apo to sigmalive
Αντρεα, πως νομιζεις πως εμεις τα ριφκια οι Κυπραιοι, θα αντιδρασουμε μετα απο αυτο ; που ειναι ενα + πανω σε ουλα τα αλλα που εγιναν. Διοτι νομιζω πως εισαι υπερβολικα αισιοδοξος.
Είμαι πράγματι αισιοδόξος.
Γιατί; Γίνονται στην κοινωνία διεργασίες στη συνείδηση των ανθρώπων στη βάση μιας αμφισβήτησης κατεστημένων αντιλήψεων.Αυτή η αμφισβήτηση θα βρει απαραίτητα πολιτική έκφραση. Είναι αναπόφευκτο.
Τι κάνουμε;
Η εξουσία δεν ενοχλείτααι από σπασμωδικές αντιδράσεις. Ακόμα και αυτές μπορεί να τις αξιοποιεί προς όφελός της. Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα τέτοιων αποσπασματικών αντιδράσεων που χάθηκαν χωρίς αποτέλεσμα.
Στο βαθμό που υπάρχει σε λίγους ή πολλούς μια άλλη συνειδητοποίηση και έχει ωριμάσει στο μυαλό τους μια άλλη αντίκρυση της πραγματικότητας και επιθυμούν να αναλάβουν δράση, τότε θα πρέπει να οργανωθούν διαδικτυακά κυρίως και σε μακροπρόθεσμη βάση.Η εξουσία υπολογίζει μόνο τις μόνιμες και μαζικές απειλές. Τέτοιες μορφές οργάνωσης δεν έχουν καμία σχέση με τιςς παραδοσιακές και πειραματικά γίνονται σε πολλές χώρες. Αυτές είναι το μέλλον. Και κυρίως πρέπει να απευθύνονται σε νέους γιατί σε αυτούς προσιδιάζει αυτό το έίδος της οργάνωσης.
Οι αντιδράσεις ομάδων για εκτόνωση είναι το ψωμοτύρι της εξουσίας αλλά και ο΄θαναντος κάθε πολιτικής διεκδίκησης για κάτι διαφορετικό.
Συζήτησα το θέμα και παλαιότερα με τον osr.
Αν έχεις κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό σου, στείλε μου μήνυμα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Κοιταξε, εγω δεν πιστευω πως στην βια η χειροτερα στην τρομοκρατια. Ενας απο τους λογους που αντιπαθω αυτες τις μορφες αντιδρασεις ειναι διοτι οι υποστηριχτες τους ειναι χειροτεροι απο το χειροτερο κομμα και την χειροτερη κυβερνηση.
Απλως βλεπουμε πως ο κοσμος της Κυπρου εχει κομματικο πατριωτισμο δυστυχως. Επισης βλεπουμε και γνωριζουμε πως τα κομματα παιρνουν τις αποφασεις και διενεργουν συμμαχιες για το ρουσφετι. Επισης εμενα δεν μου αρεσκει να μιλω για απροσωπη εξουισα η να αναφερω λεξεις οπως συστημα, ελιτ κτλ. Τα κομματα απαρτιζονται απο ανθρωπους που θελουν να βολεψουν τους δικους τους και παρασυρουν ως παρασιτα ολοκληρη την Κυπριακη κοινωνια.
Επισης μεγαλο ποσοστο της Κυπριακης κοινωνιας χρησιμοποιει αυτο το συστημα του ρουσφετιου.
Δεν διαφωνω με καμια πρωτοβουλια απο το διαδυκτιο. Εν τελει, τα κομματα εν πανε πουθενα και μαζικη αντιδραση κατα του ρουσφετιου ισως να τους καμει να συνετιστουν λιγο και να κοψουν το ρουσφετι. Επισης εξουσια και μερος του ρουσφετιου δεν ειναι μονο ο βουλευτης, ειναι και ο γειτονας που εν αδερφος του ταδε που ξερει τον ταδε που ξερει τον βουλευτη.
Απλως το προβλημα ειναι πως λειτουργουν τα παντα σε αυτο τον τροπο σε τετοιο βαθμο με το ρουσφετι που δεν νομιζω οι παραπανω Κυπραιοι να εχουν την ορεξη να αντιδρασουν. Διοτι ουτε ως τωρα αντιδρασαν. Τι αλλαξε απο προχτες ως σημερα ;
«Γιατί; Γίνονται στην κοινωνία διεργασίες στη συνείδηση των ανθρώπων στη βάση μιας αμφισβήτησης κατεστημένων αντιλήψεων.Αυτή η αμφισβήτηση θα βρει απαραίτητα πολιτική έκφραση. Είναι αναπόφευκτο.
Τι κάνουμε;»
Μακαρι να γινονται οι διεργασιες στην κοινωνια για αμφισβητηση κατεστημενων οπως το ρουσφετι. Εγω δεν ειμαι σιγουρος πως γινονται. Πανω σε τι βασιζεσαι για να πιστευεις πως ο κοσμος εχει οντως απηυδυσει απο αυτη την κατασταση ;
Κομματικός πατριωτισμός στην Κύπρο υπήρχε την περίοδο της διεθνούς αντιπαράθεσης σοσιαλισμού-φιλελευθερισμού. Σήμερα, επειδή εξελιπαν οι κοινωνικές αναφορές των αντίπαλων κομμάτων ή ξεπερνιούνται οι παλιές αντιπαραθέσεις,ο λεγόμενος κομματικός πατριωτισμός υπάρχει ως ανάμνηση ή ως χρέος ενός παρελθόντος.
Δηλαδή ο κομματικός πατριωτισμός σήμερα , στο βαθμό που υπάρχει, δεν είναι ιδεολογικός και βασικά είναι πελατειακός. Γι αυτό και τα κόμματα θεωρούν το ρουσφέτι ως εκ των ων ουκ άνευ για την επιβίωσή τους.
Δεν μπορείς να αγνοείς το ΄συστημα, όταν ασχολείσαι με πολιτική. Γιατί η πολιτική είναι η ρυθμιστική λειτουργία μιας κοινωνίας που αποτύπωνεται στο πολιτικό και οικονομικό σύστημα. Αν για παράδειγμα κάποιο αποφασίζουν συστημικά και κάποιοι αντιδρούν περιπτωσιακά, είναι χαμένοι προκαταβολικά.
Αν τώρα το ρουσφέτι στην Κύπρο χαρακτηρίζει το σύστημα - δεν είναι κάτι αποσπασματικό, τότε και η λύση του προβλήματος κατ΄ ανάγκη θα είναι συστημική.
Διεργασίες γίνονται στην κοινωνία, κυρίως ανάμεσα στις νέες γενιές, που ως ανθρώπινα όντα λίγη σχέση έχουν με τις προηγούεμενες γενιές σε πολλούς τομείς και εκφράσεις. Η αισιοδοξία μου εκεί βασίζεται, στους νέους. Οι παλιές γενιές είναι οιεκφραστές της συντήρησης , ενός κόσμου που απέρχεται και δεν μπορείς να περιμένεις και κάτι από αυτούς.Το μέλλον είναι οι νέοι που θα το καθορίσουν.Και είναι πολύ διαφορετικοί.
Οδηγοί την Πέμπτη 8/07/10 το πρωί μπλοκάρετε όλους τους δρόμους της Αθήνας κάνοντας διαμαρτυρία για τα μέτρα που θα ψηφισθούν την ίδια μέρα!
Αποκλείστε όλους τους δρόμους και κορνάρετε εναντίον του νομοσχεδίου και του ΔΝΤ
Έλληνα οδηγέ βοήθα την Ελλάδα έχεις την δύναμη.
καλημέρα σας
Δημοσίευση σχολίου