Κυριακή, 30 Ιανουαρίου 2011

Η αποχή και οι κενολογίες των κομματικών νεολαιών

Αφορμή για τη συγγραφή αυτού του κειμένου είναι οι θέσεις των εκπροσώπων των κομματικών νεολαιών ΕΔΟΝ και ΝΕΔΗΣΥ για την αποχή (εφ. Ο Φιλελευθέρος, 22/1/2011).

Σε τι συμφωνούν οι εκπρόσωποι των δύο κομματικών νεολαιών;

1.Η αποχή συνιστά μια πράξη που υποδηλώνει «απαξίωση των κομμάτων και της πολιτικής». Αυτή η αντίληψη είναι αποκύημα της φαντασίας τους και της ανεπάρκειάς τους. Η αποχή από την εκλογική διαδικασία ως μαζικό φαινόμενο δεν είναι απαξίωση της πολιτικής. Η αποχή από την εκλογική διαδικασία συνιστά απαξίωση του κομματικού φαινομένου και των πολιτικών. Αυτή η απαξίωση αποτελεί πολιτική πράξη και όχι αποπολιτικοποίηση.

Το γεγονός ότι οι εκπρόσωποι των κομματικών νεολαιών ταυτίζουν την πολιτική με το κόμμα είναι αποτέλεσμα γνωσιολογικής ανεπάρκειας. Η πολιτική είναι η ρυθμιστική λειτουργία μιας κοινωνίας. Το κομματικό φαινόμενο είναι προϊόν της νεοτερικότητας και της κατασκευής του έθνους –κράτους. Πολιτική υπάρχει και χωρίς την ύπαρξη των κομμάτων ως διαμεσολαβητών ανάμεσα στην κοινωνία και την κρατική εξουσία, η οποία μονοπωλεί σήμερα την πολιτική. Διαφορετικά, πολιτική υπάρχει και στη μοναρχία και στην αριστοκρατία και στην ολιγαρχία – όπως σήμερα – και στη δημοκρατία. Το κομματικό φαινόμενο ως ολιγαρχική έκφραση δεν αποτελεί και το απώγειο των κατακτήσεων του ανθρώπου ούτε και έφτασε το τέλος της ιστορίας!!! Συνιστά απλώς ένα στάδιο της ανθρωποκεντρικής εξέλιξης.

2. Οι εκπρόσωποι των δύο κομματικών νεολαιών καλούν επίσης από κοινού τους νέους να εγγραφούν στους καταλόγους και να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα. Και οι δυο συμφωνούν ότι οι νέοι οφείλουν να νομιμοποιούν με την ψήφο τους το υφιστάμενο ολιγαρχικό σύστημα, όντας οι ίδιοι φερέφωνα και στυλοβάτες του. Έτσι, από συστημική άποψη τάσσονται στο ίδιο στρατόπεδο, της συντήρησης του υφιστάμενου πολιτικού συστήματος. Δηλαδή από την άποψη της συγκρότησης και της λειτουργίας της πολιτικής, δεν διαφωνούν σε κάτι.

3.Για την αιτιολόγηση της αποχής συμφωνούν, αν και με διαφορετικές ορολογίες ,ότι φταίει το σύστημα. Ποιο σύστημα; Γιατί δεν το ορίζουν; Το οικονομικό σύστημα; ο καπιταλισμός; Μα ο καπιταλισμός νομιμοποιείται όχι σε ένα πολιτικό κενό, αλλά σε ένα πολιτικό σύστημα , το ολιγαρχικό, το οποίο εκπροσωπούν οι κομματικές νεολαίες. Και όπως το οικονομικό σύστημα ελέγχεται από τους λίγους που καρπώνονται προνομιακά τα υλικά αγαθά, έτσι και το πολιτικό σύστημα ελέγχεται από τους λίγους που καρπώνονται προνομιακά τα πολιτικά αγαθά. Ή, το πολιτικό σύστημα που εκφράζει τον καπιταλισμό είναι η ολιγαρχία. Εκτός και αν οι εκπρόσωποι των κομματικών νεολαιών πιστεύουν ότι η πολιτική είναι ανεξάρτητη από την οικονομία!!!

Από την άλλη, οι εκπρόσωποι τον νεολαιών είναι μέρος του υπαρκτού πολιτικού συστήματος. Συνιστά αμοραλισμό να επικρίνεις αυτό που εκπροσωπείς. Είναι υποκρισία να αρθρώνεις αντι-συστημικό λόγο, όταν εκπροσωπείς το σύστημα και καλείς μάλιστα τους νέους να το νομιμοποιήσουν με την ψήφο τους. Αυτό συνιστά μια διαδικασία εξαπάτησης τω νέων και υφαρπαγής της ψήφου τους.Ή τελος πάντων, διαλέξετε: είστε με το σύστημα ή είστε εναντίον; Και όχι να μεταλλάσεστε ανάλογα με τις περιστάσεις, όπως τους κομματικούς σας πάτρωνες.

4. Επίσης, οι εκπρόσωποι των κομματικών νεολαιών μη έχοντας να προτείνουν κάποια συστημική αλλαγή, κινδυνολογούν,όπως και οι πολιτικοί προϊστάμενοί τους. Κινδυνεύει η «δημοκρατία», «η πολιτική ζωή του τόπου». Είναι πραγματικά ευχάριστο που το αντιλαμβάνονται ότι οι μόνοι που κινδυνεύουν με την αποχή είναι οι ίδιοι και τα κόμματά τους. Η δημοκρατία δεν έχει κανένα απολύτως κίνδυνο. Πρώτον, γιατί δεν υπάρχει και δεύτερον, γιατί αποκλείεται ο λαός/δήμος να στρεφόταν ποτέ εναντίον του εαυτού του καταργώντας ένα σύστημα που θα του έδινε την ατομική, κοινωνική κι πολιτική ελευθερία. Με την εκπόρνευση των λέξεων που επιχειρούν τα κόμματα και οι νεολαίες τους, προσπαθούν να εμφανιστούν ως σωτήρες αυτού που δεν υπάρχει, της δημοκρατίας!!! Αυτή είναι η λογική του κάθε εξουσιαστή, διαχρονικά: μονάρχη, αριστοκράτη ολιγάρχη και των συνοδοιπόρων τους. Αυτή είναι η λογική αυτών που αγωνιούν για το πολιτικό μέλλον τους.

ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΣΑΣ

Υ.Γ. 1. Και ενώ ο εκπρόσωπος της δεξιάς νεολαίας ΝΕΔΗΣΥ καλεί τους νέους να ψηφίσουν, ο εκπρόσωπους της αριστερής ΕΔΟΝ καλεί τους νέους να ψηφίσουν γιατί η αποχή αποτελεί έκφραση «δεξιάς συντηρητικής ιδεολογία/τοποθέτησης»!!! Έλεος!!!

2.Τι έχουν να πουν οι κομματικές νεολαίες για το γεγονός ότι υποχρεώνεται το κοινωνικό σύνολο να τις συντηρεί με ετήσια χορηγία εκατοντάδων χιλιάδων λιρών από το δημόσιο ταμείο και δεν μπαίνουν στον κόπο να εισπράττουν και να συντηρούνται από τα «πολιτικοποιημένα» μέλη τους; Η απάντηση είναι απλή: αν ήταν αναγκασμένοι να εισπράττουν από τα μέλη τους, θα βρίσκονταν στο σπιτάκι τους εδώ και καιρό. Κανένας δεν θα πλήρωνε για να ακούει τις κενολογίες τους.

Κυριακή, 23 Ιανουαρίου 2011

Πρωτοφανής ιδεολογική σύγκρουση βουλευτών στην Κύπρο!!!

Α.Πόλωση ιδελογική στην Κύπρο!!!Απίστευτο και όμως αληθινό.

Με αφορμή την τροποποίηση της νομοθεσίας για τις βουλευτικές εκλογές για τον καθορισμό του παράβολου (πόσα καταβάλλεις ως δικαίωμα στο κράτος για να δικαιούσαι να είσαι υποψήφιος ) για τις υποψηφιότητες, ξέσπασε νέα ιδεολογική αντιπαράθεση ανάμεσα στις κομματικές δυνάμεις.

Η αριστερά υποστηρίζει πως δεν πρέπει να υπάρχει κανένα παράβολο για να είναι κάποιος υποψήφιος βουλευτής για τους εξής λόγους:

Πρώτο, δεν προβλέπεται από το σύνταγμα ως προϋπόθεση για υποψηφιότητα η καταβολή οποιούδηποτε τιμήματος.

Δεύτερο, το τιμηματικό κριτήριο είναι καθαρά ολιγαρχικό και αντιδημοκρατικό. Με βάση το τίμημα καθοριζόταν ως τις αρχές του 20ου αιώνα ποιος θα είναι πολίτης , ώστε να δικαιούται να ψηφίσει. Τώρα σταδιακά και εντέχνως εισάγεται το τίμημα ,όχι στο δικαίωμα του εκλέγειν, αλλά του εκλέγεσθαι. Έτσι αποκλείονται όσοι δεν έχουν και αυτά τα 500 ευρώ για να θέσουν υποψηφιότητα, αν το επιθυμούν.

Τρίτο, η θέση του βουλευτή είναι μια θέση προσφοράς προς το κοινωνικό σύνολο. Επομένως είναι απαράδεκτο ένας πολίτης να πληρώνει προκειμένου να προσφέρει στους συνανθρώπους του από τη θέση του βουλευτή!!!

Τέταρτο, εάν ένας πληρώνει για να εκλεγεί, τότε θα προσπαθήσει από τη θέση που κατέχει να βγάλει τα έξοδα της εκλογής του. Έτσι, αντί να προσφέρει στους συνανθρώπους του, θα καταλήξει να προσφέρει στον εαυτούλη του. Έτσι ενισχύεται η διαπλοκή και η διαφθορά.

Οι σοσιαλδημοκράτες υποστηρίζουν την επιβολή παράβολου, αλλά ο κάθε υποψήφιος να καταβάλλει ανάλογα με τις δυνατότητές του. Δηλαδή θα δημοσιοποιεί τα εισοδήματά του ελεγμένα και πιστοποιημένα από το φόρο εισοδήματος ( να είμαστε σίγουροι ότι εκπληρώνει τις φορολογικές του υποχρεώσεις) καθώς και τα περιουσιακά του στοιχεία. Και κλιμακωτά να καταβάλλεται το παράβολο. Η εισήγηση αυτή συνάδει με το πνεύμα του συντάγματός μας, είναι κοινωνικά δίκαιη και διαφανής και στοχευμένη.

Η δεξιά εισηγείται να αυξηθεί το παράβολο στα 10 000 ευρώ προκειμένου να αυξηθούν τα κρατικά έσοδα με δεδομένη την οικονομική κρίση αλλά και να υπάρξει κάποια σοβαρότητα στην εκλογική διαδικασία, με την έννοια ότι η καταβολή ενός σημαντικού ποσού είναι δείκτης της σοβαρής πρόθεσης του υποψηφίου να διεκδικήσει τη θέση.

Β.Τα παραπάνω είναι φανταστικά Στην πραγματικότητα αυτό που γίνεται είναι το εξής: Τώρα το παράβολο ορίζεται σε 250 λίρες. Η κυβέρνηση κατέθεσε πρόταση να αυξηθεί στα 500 ευρώ. Αλλά κάποιοι βουλευτές εντοπίζουν πρόβλημα γιατί στις ευρωεκλογές το παράβολο είναι χίλια ευρώ. Το τεράστιο πρόβλημα που έχουν να λύσουν οι βουλευτές είναι: 500 ή 1000 ευρώ για το παράβολο;

Γ. Το «ιδεολογικό» κομματικό κουτόχορτο ακόμα να αρχίσει να σερβίρεται. Σιγά- σιγά. Το πρόβλημα αυτή τη φορά είναι πόσοι θα ανταποκριθούν στο κομματικό κουτόχορτο. Γιατί τα ποσοστά των εγκύρων δεν μπορούν να αυξομειώσουν σημαντικά τα κομματικά ποσοστά αλλά και γιατί και σε τυχόν σημαντική αυξομείωση, τίποτε δεν θα αλλάξει στην πολιτική.

ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ

Παρασκευή, 14 Ιανουαρίου 2011

Οι Κύπριοι πολιτικοί δεσπότες, η ασυλία τους και οι αυθαιρεσίες του Γενικού Εισαγγελέα!!!

Η ειδήση σήμερα (14/1/2011) στην εφημερίδα «Ο φιλελεύθερος» είναι χιλιοεπαναλαμβανόμενη. Οι βουλευτές «οχυρωμένοι πίσω από τη βουλευτική ασυλία, αρνούνται να πληρώσουν εξώδικα πρόστιμα που αφορούν κοινές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας». Επίσης η Αστυνομία υποστηρίζει ότι «αρκετές φορές τα μέλη της Τροχαίας σταμάτησαν βουλευτές και υπουργικά οχήματα για υπερβολική ταχύτητα και όταν διαπίστωσαν ποιοι ήταν, δεν τους κατήγγειλαν».

Οι βουλευτές και οι υπουργοί επειδή είναι δεσποτικής νοοτροπίας, θεωρούν ότι είναι υπεράνω του νόμου, όπως οι φεουδάρχες στο μεσαίωνα. Όλο αυτό το τσούρμο των αντιδημοκρατικών φατριών που νέμονται την εξουσία, έχουν την αναίδεια να ψηφίζουν νόμους εν γνώσει τους ότι ο νόμος δεν ισχύει για τους ίδιους. Αυτή είναι η λογική κάθε νεο-φεουδάρχη/δεσποτίσκου, όπως είναι τα κόμματα και οι πολιτικοί στην Κύπρο. Η δεσποτική τους λογική τους επιτρέπει να συνεργάζονται άψογα και να παραμερίζουν τις φανταστικές τους ιδελογικές διαφορές. Γιατί τα συμφέροντά τους ως τάξης είναι κοινά. Την ιδεολογία τη θυμούνται όταν πωλούν κουτόχορτο στον «αμαθή όχλο».

Ποιους καλύπτει όλους αυτούς τους δεσποτίσκους της κυπριακής πολιτικής σκηνής; Μήπως ο νόμος; Όχι.

Το σύνταγμα είναι σαφέστατο και δεν παρέχει καμία ασυλία στους πολιτικούς:

«1. Οι βουλευται δεν υπόκεινται εις ποινικήν δίωξιν και δεν ευθύνονται αστικώς ένεκεν οιασδήποτε εκφρασθείσης γνώμης ή ψήφου δοθείσης υπ΄ αυτών εν τη Βουλή των Αντιπροσώπων.

2. Ο βουλευτής δεν δύναται άνευ αδείας του Ανωτάτου Δικαστηρίου να διωχθή, συλληφθή ή φυλακισθή εφ΄ όσον χρόνον εξακολουθεί να είναι βουλευτής.».

Ποιος αυθαιρετεί παραβιάζοντας το σύνταγμα, στο οποίο ορκίστηκε «υπακοήν και πίστιν»; Ο Γενικός Εισαγγελέας, ο οποίος τελείως αυθαίρετα υποστηρίζει ότι οι πολιτικοί έχουν ασυλία. Αντί να υπακούει στο σύνταγμα ,υπακούει σε αυτούς που τον διόρισαν, καταργεί την ισονομία των πολιτών και εισάγει δεσποτικές λογικές στο πολίτευμα της Κύπρου οδηγώντας σε οπισθοδρόμηση την κυπριακή κοινωνία.

Και γιατί έχουν ασυλία; Πού το στηρίζεις κ. Γενικέ Εισαγγελέα; Και ύστερα, βγαίνουν με κάθε σοβαρότητα και υποστηρίζουν ότι στην Κύπρο υπάρχει κράτος δικαίου!!!

Η λεγόμενη ασυλία είναι αποκύημα της φαντασίας του Γενικού Εισαγγελέα , προϊόν αυθαιρεσίας. Την εφηύρε για να προστατεύσει τους πολιτικούς από τις ποικίλες παρανομίες τους τοποθετώντας υπεράνω του νόμου και ενάντια σε κάθε αρχή δικαίου.

Η λύση είναι η παραίτηση του Γενικού Εισαγγελέα; Όχι. Γιατί ο Πρόεδρος – η εκτελεστική εξουσία- κάποιον άλλο θα διορίσει για να εξυπηρετεί τα συμφέροντά της. Ο Γενικός Εισαγγελέας ως κατεξοχήν θεματοφύλακας του συντάγματος θα έπρεπε να εκλέγεται από το λαό και να υπόκειται στον έλεγχο του λαού,όχι της κρατικής εξουσίας και να είναι ανακλητός με περιορισμένη μονοετή ή διετή θητεία.

Υ.Γ. Με πόση θαυμαστή ομοφωνία και χωρίς καμία ιδεολογική διαφοροποίηση τα κόμματα για επτά χρόνια δεν ψηφίζουν το νόμο για τη διαφάνεια στα οικονομικά των κομμάτων!!! Με πόση θαυμαστή ομοφωνία τα παίρνουν κάτω από το τραπέζι χωρίς να λογοδοτούν σε κανένα και για τίποτε. Και με κάθε σοβαρότητα υποστηρίζουν ότι είναι και δημοκρατικά κόμματα!!! Πόση ανοησία σε αυτό τον τόπο, πόση.

Υ.Γ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΟ: Μην τους νομιμοποιήσετε στην εξουσία με τίποτε, εννοείται οι δημοκρατικοί πολίτες. Οι άλλοι....

Τρίτη, 4 Ιανουαρίου 2011

Μια πρόταση του Γ.Γ. του ΑΚΕΛ για αυτοκατάργησή του

Σύμφωνα με το ΚΥΠΕ (3/1/2011) ο Γ.Γ. του ΑΚΕΛ Άντρος Κυπριανού διερωτήθηκε γιατί θα πρέπει να συζητηθεί το θέμα του φυσικού αερίου στη Βουλή και κατά πόσο «οι βουλευτές είναι επιστήμονες, που έχουν εξειδικευμένες γνώσεις σε θέματα φυσικού αερίου και θα συνέβαλλαν με την παρέμβασή τους για να ληφθούν σωστές αποφάσεις».

Είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να συλλάβεις τον τρόπο σκέψης του κ. Κυπριανού. Και αν ο δέκτης ενός μηνύματος δυσκολεύεται να το κατανοήσει, τότε είτε ο πομπός είναι συγχυσμένος είτε ο δέκτης.

Τι μας είπε ο κ. Κυπριανού;

1.Οι βουλευτές δεν είναι ειδικοί σε θέματα φυσικού αερίου.

2.Ως εκ τούτου δεν μπορούν να συμβάλουν στη λήψη σωστών αποφάσεων.

Αν φυσικά τη σκέψη του κ. Κυπριανού τη μετατρέψουμε σε ένα τυπικό συλλογισμό, τότε θα γράφαμε:

-Μόνο οι ειδικοί μπορούν να συμβάλουν στη λήψη σωστών αποφάσεων.

-Οι βουλευτές δεν είναι ειδικοί.

-Άρα, οι βουλευτές δεν μπορούν να συμβάλουν στη λήψη σωστών αποφάσεων.

Ο συλλογισμός τυπικά είναι έγκυρος.

Είναι όμως αληθής, άρα και ορθός;

Α. Οι βουλευτές δεν είναι ειδικοί στα θέματα που αποφασίζουν ( π.χ.ιατρική, αρχιτεκτονική, συγκοινωνία, οικονομία, εκπαίδευση ). Άρα, είναι όλοι άχρηστοι και ανίκανοι να παίρνουν ή να συμβάλλουν στη λήψη σωστών αποφάσεων. Επομένως, γιατί υπάρχει βουλή, γιατί ο κ. Κυπριανού όντας άσχετος επιδιώκει και γίνεται βουλευτής; Και αν πρέπει να υπάρχει βουλή, γιατί δεν αφήνουν τους ειδικούς να εκλέγονται ως οι πλέον αρμόδιοι για λήψη αποφάσεων;

Β. Φυσικά και το παραπάνω δεν ισχύει. Γιατί οι πολιτικοί θεωρούν ότι δεν είναι αρμόδιοι σε κάποιο ειδικό τομέα , αλλά ότι είναι γνώστες των πολιτικών πραγμάτων και αυτό τους καθιστά αρμόδιους να παίρνουν αποφάσεις.

Δηλαδή, για να αποφασίσεις για το φυσικό αέριο – σύμφωνα με την παγιωμένη αντίληψη των πολιτικών -δε χρειάζεται να είσαι ειδικός στο φυσικό αέριο, όπως και για τις αποφάσεις για ιατρικά θέματα δε χρειάζεται να είσαι ιατρός. Γιατί η πολιτική είναι τελείως διαφορετική στην προσέγγισή της από οποιαδήποτε άλλη τέχνη.

Είναι επομένως η βουλή – έστω και αν δεν είναι ειδικοί οι βουλευτές – αρμόδια να συζητήσει και το θέμα της έλευσης του φυσικού αερίου; Βεβαίως και μπορεί να έχει άποψη, όπως και ο κάθε πολίτης. Σε αντίθετη περίπτωση με την τυχόν υιοθέτηση της άποψης του κ. Κυπριανού , τότε και ο ίδιος και όλοι ανεξαιρέτως οι πολιτικοί θα πρέπει να αυτοκαταργηθούν και να εκχωρήσουν στους ειδικούς-αρμοδίους να αποφασίζουν!!!

Φυσικά, το ζήτημα που θέτει ο κ. Κυπριανού είναι ευρύτερο και απασχόλησε τους ανθρώπους εδώ και 2500 χρόνια: ποιος πρέπει να αποφασίζει στην πολιτική; Ο ειδικός ή η κοινωνία: Οι λίγοι ή οι πολλοί;

Είναι πλούσια η επιχειρηματολογία που ανέπτυξαν τότε και οι δημοκρατικοί και οι ολιγαρχικοί. Σε σχέση με το παρόν, είναι αδιαμφισβήτητο ότι ο κ. Κυπριανού, Γ.Γ. του ΑΚΕΛ είναι ακραιφνής υποστηρικτής της ολιγαρχικής ιδεολογίας. Και μάλιστα μιας ιδεολογίας τόσο ανιδιοτελούς, αφού ουσιαστικά υποστηρίζει την αυτο-κατάργησή του ως πολιτικού/ειδικού στην πολιτική.

Φυσικά η δημοκρατική ιδεολογία δεν αναγνωρίζει στην πολιτική ειδικούς. Γιατί ο καταμερισμός των έργων και η συνεπακόλουθη ιεραρχία αποβαίνει σε βάρος της ελευθερίας του ανθρώπου. Ή διαφορετικά, η επικράτηση των ειδικών στην πράξη σημαίνει κανένα δικαίωμα για το λαό, αφού δεν είναι ειδικός!!!

Καταληκτικά, η τοποθέτηση του κ. Κυπριανού παρόλο ότι τον αυτο-ακυρώνει, δεν μας ενθουσιάζει. Το ζητούμενο στην πολιτική δεν είναι να γλυτώσουμε από τον κ. Κυπριανού και να φορτωθούμε άλλους ειδικούς, αλλά η κατάργηση των ειδικών στην πολιτική, ανεξάρτητα αν επικαλούνται διαχρονικά την καταγωγή, τη γνώση ή την αρμοδιότητα.

Κυριακή, 2 Ιανουαρίου 2011

Ο αξιοπρεπής Υπουργός Παιδείας και το "γάλεμα" του "όχλου"

Η πρόσφατη αποκάλυψη-καταγγελία στην εφημερίδα «Ο φελελεύθερος» (3012/2010) ότι ο Υπουργός Παιδείας Αντρέας Δημητρίου «ζητούσε υπερπολυτελείς υπηρεσίες στα ταξίδια του» « για τις οποίες η Δημοκρατία πλήρωσε 300 ευρώ περίπου την ώρα», ανέδειξε για άλλη μια φορά τη στρεβλή αντίληψη των κυβερνώντων για τα δημόσια πράγματα.

Γιατί ο Υπουργός χρησιμοποιούσε αυτές τις υπερπολυτελείς υπηρσίες;

Ο Υπουργός υποστήριξε: «Φανταστείτε έναν Υπουργό να περιμένει στην ουρά, να βγάζει τα παπούτσια και τη ζώνη του, δεν είναι αξιοπρεπές»!!!

Δηλαδή τι λέει αυτός ο άνθρωπος; Πως ο κάθε πολίτης που περιμένει στην ουρά, βγάζει τα παπούτσια και τη ζώνη του, ακολουθεί μια διαδικασία αναξιοπρεπή. Υποχρεώνεται να ενταχθεί σε μια εξευτελιστική διαδικασία , όταν θα ταξιδεύσει, μια διαδικασία ελέγχου η οποία δε συνάδει με την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Τότε, μπορεί να μας εξηγήσει ο κ. Υπουργός γιατί οι κυβερνήσεις εξευτελίζουν τους ανθρώπους με τέτοιες διαδικασίες; Γιατί οι κυβερνήσεις εισάγουν ρυθμίσεις με στόχο τον πλήρη ευτελισμό του ανθρώπου;

Θα πει κάποιος ότι η προσέγγιση είναι ισοπεδωτική και μηδενιστική αφού ο κύριος Αντρέας Δημητρίου είναι Υπουργός. Καλά, η αξιοπρέπεια του Υπουργού είναι ανώτερη από την αξιοπρέπεια του οποιουδήποτε ανθρώπου; Δηλαδή υπάρχουν διαβαθμίσεις ανθρώπινης αξιοπρέπειας; Αν ισχύει αυτό, τότε θα έπρεπε να μετράται η αξιοπρέπεια και να ταξινομείται για τον κάθε άνθρωπο μεμονωμένα. Εκτός και αν η αξιοπρέπεια φυσικά, αντικρύζεται ως καθαρά ταξικό ζήτημα: άλλη η αξιοπρέπεια των πάνω και άλλη των κάτω.

Αυτή ακριβώς είναι η προσέγγιση του κ. Δημητρίου. Εντάσσει τον εαυτό του σε μια άλλη τάξη, με μια διαφορετική διαβάθμιση αξιοπρέπειας η οποία θα πρέπει να τυγχάνει διαφορετικής μεταχείρισης. Αυτή είναι η λογική του κάθε ολιγαρχικού που θεωρεί ότι διακρίνεται από τον «όχλο». Του κάθε ολιγαρχικού ,που αντί να θεωρεί τιμή του την ταύτισή του με τους πολίτες, θεωρεί όνειδος τις διαδικασίες που ο ίδιος επέβαλε, και απαιτεί εξαίρεση για χάρη της αξιοπρέπειας!!! Ή, οι νόμοι και οι κανονισμοί ισχύουν για τον «αναξιοπρεπή όχλο» και όχι για τις «πεπαιδευμένες τάξεις» που αποζούν ως παράσιτα σε βάρος του λαού.

Θα πει κάποιος ότι η περίπτωη Δημητρίου είναι ένα μεμονωμένο περιστατικό. Δεν είναι όμως γιατί και άλλοι Υπουργοί της κυβέρνησης Χριστόφια – σύμφωνα με το δημοσίευμα- διακατέχονται από το ίδιο «δημόσιο πνεύμα».Και το χειρότερο, ο Υπουργός βρήκε πλήρη κάλυψη από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στ. Στεφάνου. Τι μας είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος;

«η έρευνα για τη διαρροή θα στοιχίσει παραπάνω από ό,τι στοίχισαν οι τρεις διελεύσεις του Υπουργού Παιδείας σε τρία διαφορετικά ταξίδια από VIP αίθουσα με το πολύ «σημαντικό» ποσό των 1065 ευρώ...».

1.Το πρόβλημα για την κυβέρνηση είναι η διαρροή στον τύπο!!! Σε αυτό έχει δίκιο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Και η μεγαλύτερη πράξη διαφθοράς μιας κυβέρνησης δεν αποτελεί πρόβλημα, εφόσον δεν δημοσιοποιείται.Άρα το πρόβλημα, δεν είναι η διαφθορά, αλλά η αποκάλυψή της. Σε αυτά τα πλαίσια μια κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται για την αντιμετώπισή της ,αλλά για τη μη αποκάλυψή της!!!Έλεος, σύντροφοι, έλεος και δεν μας σώζει τίποτε.

2.Από τη δήλωση προκύπτει συνειδητή προσπάθεια υποβάθμισης του γεγονότος με την επανάληψη του «τρια» και την ειρωνεία για το ποσό , το «πολύ σημαντικό» των 1065 ευρώ. Σημαντικό για ποιον;

Γι τον πλούσιο κυβερνητικό εκπρόσωπο είναι ασήμαντο, ενώ για έναν άνεργο πολύ σημαντικό. Τι σημαίνει σημαντικό; Η σημασία του χρήματος για τον καθένα είναι ανάλογη με πολλές παραμέτρους. Εδώ αναφερόμαστε σε χρήματα που δεν ανήκουν στον κ. Στεφάνου, είναι απλώς διαχειριστής χρημάτων κάποιων τρίτων. Και ο τρίτος που σου εμπιστεύτηκε τη διαχείρισή τους , δε σου είπε ποτέ πως μέχρι τα 1065 ευρώ κάνε ότι θέλεις, γιατί είναι ασήμαντο ποσό.

Από την άλλη, κάποιος που έχει συνείδηση ότι διαχειρίζεται λεφτά που δεν του ανήκουν και, μάλιστα ανήκουν στην κοινωνία, και διακατέχεται από υψηλό δημόσιο φρόνημα , σίγουρα θεωρεί και το τελευταίο σεντ του δημόσιου ταμείου πολύ σημαντικό. Γιατί η χρηστή διαχείριση είναι και απόδειξη τιμιότητας.

Τέτοιες προσεγγίσεις φυσικά είναι ξένες και στην παρούσα αλλά και στις προηγούμενες κυβερνήσεις. Θεωρούν το δημόσιο ταμείο ως λάφυρο της εξουσίας τους και το υφαρπάζουν με χίλια δυο τεχνάσματα, γιατί η απληστία τους δεν έχει τελειωμό. Θεωρούν τους πολίτες ως κορόιδα και υποτακτικούς τους ,που επιπλέον θα πρέπει να τους χρωστούν και χάρη γιατί τους κυβερνούν, αφού ο λαός είναι παντελώς ανίκανος να αυτοκυβερνηθεί!!! Η αποθέωση του αριστοκρατικού και ολιγαρχικού πνεύματος στην Κύπρο του 21ου αιώνα!!!

Φυσικά, υπάρχει και η μειονότητα των αφελών πολιτών, που εκλαμβάνουν την ολιγαρχική αντιπαράθεση ως δικό τους πρόβλημα και επιχαίρουν γιατί με τις αποκαλύψεις εκτίθεται η κυβέρνηση Χριστόφια, ενώ αγνοούν ότι και οι «δικοί» τους τα ίδια έπρατταν, όταν κυβερνούσαν. Αγνοούν ότι σε κάθε περίπτωση είναι ολαός που πληρώνει τους λογαριασμούς των νεο-φεουδαρχών. Αγνοούν ότι η εκμετάλλευση δεν έχει χρώμα, και την χρωματίζουν ως δεξιά και αριστερά, ώστε να έχουν ήσυχη τη συνείδησή τους στο όνομα του επουράνιου «καλού και κακού».

Φυσικά δεν διερωτούνται ποτέ: γιατί όλοι αυτοί οι κοματάρχες-πολιτικοί δεν είναι τρισευτυχισμένοι απλώς από το γεγονός ότι ο λαός με την ψήφο του τους αποδίδει ύψιστες πολιτικές τιμές τοποθετώντας τους σε αξιώματα της πολιτείας, αλλά επιζητούν εναγωνίως κυριολεκτικά «να γαλεύκουν» το λαό; Δν μας «εγαλεύκαν»στο παρελθόν και οι Τούρκοι και οι Άγγλοι; Θα πει κάποιος: «μα τούτους ψηφίζουμεν τους». Καλά, ψηφίζεις τους για να σε γαλεύκουν; Ή σε τι διαφέρει το «γάλεμα» του μη ψηφισμένου από τον ψηφισμένο «γαλευτή»;

Εντάξει, υπάρχει διαφορά, μην τα ισοπεδώνουμε και όλα: όταν είσαι κατακτημένος σου τα παίρνουν με τη βία, ενώ όταν τους ψηφίζεις σου τα παίρνουν με το νόμο τους!!! Και φυσικά, αν δεν υπακούσεις –και μόνο τότε-προχωρούν στην χρήση του μονοπωλίου της κρατικής βίας. Οπότε, ας σκάσουμε και ας πληρώνουμε προς δόξαν της εκπορνευμένης «δημοκρατίας».